انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
از میان نمایش‌های جدیدی که از هفته دوم تیرماه اجرایشان را در سالن‌های پایتخت آغاز می‌کنند، می‌توان به «غرب غم‌زده»، «تابستان فراموشی»،‌ «شب بخیر جناب کنت» و «خدای کشتار» اشاره کرد.
هفته دوم تیر ماه برای سالن‌های نمایشی تهران با کارهای جدید و متنوعی آغاز می‌شود.

نمایش «می‌خواستم اسب باشم» به کارگردانی پارسا محمدزاده و بازی سوگل کلابی، سیما حقی، آتنا رسول زاده و شایلین جلالی از سیزدهم تیر ماه تا هفدهم تیر به صحنه تماشاخانه سه نقطه سالن استاد رکن الدین خسروی می‌رود.

درباره این نمایش نوشته شده است: از نیکویی‌هایت فراوان بر من ارزانی دار مرا به آتش خویش افروخته گردان. دلم را گرم کن تا بدانم برای چه به انتظار نشسته‌ام تو را و مرگ را.

*خدای کشتار بر صحنه تالار ناصرخسرو

نمایش خدای کشتار به نویسندگی یاسمینا رضا، ترجمه مائده طهماسبی و کارگردانی مریم مختاری مقدم از فردا، دهم تیر به صحنه می‌رود.

این نمایش 10 تا 29 تیر با بازی محسن امامی، الهه ادبی، عرفان رحیمی، مریم مختاری مقدم و تهیه کنندگی مریم مختاری مقدم هر شب ساعت 19 اجرا می‌شود.

این نمایش درحالی به صحنه تئاتر می‌رود که یک نمایش دیگر با عنوان «خدای کشتار» به کارگردانی علی سرابی و بازی نوید محمدزاده در سالن شهرزاد اجرا می‌شود.

*نمایش ویتسک آغاز شد

نمایش ویتسک به کارگردانی سینما احمدی از هفتم تا بیست و دوم تیر ماه هر شب ساعت 20:45 به صحنه خانه نمایش دا می‌رود.

این نمایش با بازی امین آثم، سینا احمدی، کیمیا رازقی، مهدی عطاریان، مهرشاد مقدسی، کاظم موسوی، امیرحسین موسوی، شاهین ولی زاده، امیرحسین هرمزی نصیری اجرا می‌شود.

این نمایش با نگاه به «وُیتسِک» اثر گئورک بوشنر، ترجمه ناصرحسینی مهر است. ویتسک یک مورد/فرد از بین تمامی موارد یک آسایشگاه نظامی است که در نهایت مجبور به عریان کردن خشونت فروخورده‌ی خود می‌شود.

*نمایش پرونده شماره 81

نمایش پرونده شماره 81 به نویسندگی، طراحی و کارگردانی امیرمحمد مهاجری از چهاردهم تیر ماه هر شب ساعت 19 به صحنه مجموعه پدر خوانده می‌رود.

این نمایش دارای بازیگرانی چون فائزه احمدی، نوید باقری، سید محمدعلی جویره، بهاره سنایی راد، محمدحسن فرازبخت، امیرمحمد مهاجری و علی هادی پسیان هستند.

موضوع نمایش بدین قرار است: در بار استن قتلی اتفاق می‌افتد و مریل و استیو در پی حل آن هستند.

مجموعه پدرخوانده در خیابان انقلاب، چهار راه کالج، جنب ساختمان اداری مترو، پلاک 876 است.

*موزیکال افسانه شهرآواز

نمایش موزیکال افسانه شهر آواز ویژه کودک و نوجوان از هفتم تیر تا سی تیر هر شب به صحنه فرهنگسرای فردوس می‌رود.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی رضا بیات و بازی لیلی حسینی، راشین رضایی، راضیه رفیع زاده، رضا بیات است.

افسانه شهرآواز یکی از قصه‌های کهن ایرانی است که به شیوه‌ای امروزی و به وسیله صحنه‌های جذاب و موسیقیایی داستان دختری را روایت می‌کند که به دنبال خواهرش به شهر آواز می‌رود

*شب بخیر جناب کنت در تماشاخانه سه نقطه

نمایش شب بخیر جناب کنت به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی مصطفی نیک امجاد از فردا دهم تیر ماه در سالن خسرو شکیبایی تماشاخانه سه نقطه به صحنه می‌رود.

بازیگران نمایش مصطفی نیک امجاد، روژان رضوانیان، علی مردی و مرتضی پاکنهاد هستند. ماجرای نمایش ازیان قرار است: زوج سالخورده‌ای به انتظار نشسته‌اند تا راننده به دنبالشان بیاید، اما با ورود شخصی دیگر مسیر زندگی‌شان تغییر می‌کند.

این نمایش هر شب ساعت 19 اجرا می‌شود.

*غرب غم‌زده در عمارت نوفل لوشاتو

نمایش غرب غم‌زده از روز گذشته، هشتم تیر تا 23 تیر هر شب ساعت 19 به صحنه عمارت نوفل لوشاتو می‌رود.

این نمایش به نویسندگی مارتین مک دونا، ترجمه پویا فرزادنیا و طراحی و کارگردانی دانیال نمازی و بازی طاها محمدی، احمد سیارستمی، سارنگ بهمنی، دلارام اسدی اجرا می‌شود.

*داستانی بدون ازمرلدا

نمایش داستانی بدون ازمرلدا هر شب ساعت 20 به صحنه تماشاخانه استاد جمشید مشایخی می‌رود.

این نمایش به نویسندگی اشکان ضابط محبوب و کارگردانی امیرعلی ابراهیمی و بازی امیرعلی ابراهیمی، یاسمن آریایی، نغمه اسلامی و سینا آذربایجانی است.

داستان از این قرار است که فیلیپ روی مبل خانه خوابیده که ساعت 3 پس از نیمه شب درب خانه‌اش به صدا در میاید و فردی خودش را لویی معرفی می‌کند، فیلیپ به وی می‌گوید اشتباه آمده که ناگهان زنی از اتاق خواب فیلیپ بیرون می‌اید و میگوید همسر وی است...

*تابستان فراموشی

نمایش تابستان فراموشی به نویسندگی و کارگردانی بهاره رهنما و بازی بهاره رهنما و نسیم ادبی و صدای هدیه تهرانی از امروز نهم تیر اجرایش را تا دهم مرداد هر شب ساعت 21 در تماشاخانه شانو آغاز می‌کند.

این نمایش شنبه‌ها نیز اجرا خواهد داشت. نمایش روایت دو زن، با سی سال اختلاف زمان است که به صورت تک‌گویی خاطرات، رنج‌ها و حرمان‌های عشق و زندگی مشترک‌شان را بازگو می‌کنند.

*هملت به خانه هنرمندان آمد

نمایش هملت از نوزدهم تیر ماه هر شب ساعت 19 به صحنه سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان می‌آید.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی علی افضل و بازی شیما صادقی، امین اکبری نسب، حسام الدین باتمانی، مجتبی بتوندی، حسام لک، علی افضل و تهیه کننده: میثم سجادی به صحنه می‌رود.

این نمایش، اثری اقتباسی با برداشت آزاد از «هملت» ویلیام شکسپیر است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: