انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
پروفسور مجید سمیعی بنیانگذار جراحی قاعده جمجه، برجسته‌ترین جراح مغز و اعصاب جهان و رئیس مرکز I.N.I (مرکز مغز و اعصاب جهان) است. او سه‌شنبه این هفته با یک فیلم مستند به خانه هنرمندان ایران می‌آید.
مستند «پرفسور سمیعی» به کارگردانی فریدون قدیمی، سه شنبه 26 خرداد در خانه هنرمندان ایران اکران می‌شود.

پروفسور مجید سمیعی بنیانگذار جراحی قاعده جمجه، برجسته‌ترین جراح مغز و اعصاب جهان و رئیس مرکز I.N.I (مرکز مغز و اعصاب جهان) است. همه ساله با حضور بیش از پنج هزار جراح برجسته جهان مراسم بزرگداشت پروفسور سمیعی در یکی از کشورهای اروپایی برگزار می‌شود.

مستند «پروفسور سمیعی» به زندگی علمی و اجتماعی پروفسور سمیعی در خارج و داخل کشور می‌پردازد. مستند زندگینامه پروفسور سمیعی توسط گروه تولید سیمای مرکز گیلان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان تولید شده است.

لوکشین‌های این مستند در ایران و آلمان، کره جنوبی و محل تحصیل، کار و زندگی پروفسور تصویربرداری شده است. این مستند ابعاد مختلف زندگی پروفسور را از کودکی تا به امروز به تصویر کشیده، از دوران کودکی پروفسور سمیعی در زادگاهش شهر رشت تا دوران جوانی وی در تهران و دوران تحصیلات عالی و کارش در آلمان تصویر برداری شده است.

در این مستند تصاویری از جراحی‌های پروفسور سمیعی در مرکز درمانی مغز و اعصاب در هانوفر آلمان و مصاحبه 30 نفر از برگزیدگان علم پزشکی دنیا و نظرات آنها درباره پرفسور سمیعی در خارج از کشور گنجانده شده است.

فریدون قدیمی، محقق، تهیه کننده و کارگردان این مستند است و کار تصویربرداری آن را محمدرضا پیشه احسان از فیلمبرداران مجرب صدا و سیما به‌عهده دارد. سید مصطفی نبوی، تدوینگر و حدیث مباحی و امیرحسین زارع نیز مترجم بخش‌های خارجی مستند مذکور هستند.

مستند «پرفسور سمیعی» ساعت 19 الی 21 در خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، پارک هنرمندان اکران می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: