انتشار: ۰۵:۱۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران آبان ماه امسال در بخش‌های نستعلیق، شکسته‌ نستعلیق، نسخ و ثلث در قزوین برگزار می‌شود.
شورای سیاست‌گذاری برگزاری پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران با دستور جلسه بررسی فراخوان و انتخاب هیات‌ داوران در قزوین تشکیل جلسه داد.

پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران آبان ماه امسال در بخش‌های نستعلیق، شکسته‌نستعلیق، نسخ و ثلث به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار می‌شود.

بررسی روند دعوت از اساتید خارجی برجسته در جهان اسلام و خوشنویسی، ارائه نظرات شورای سیاست‌گذاری و تدوین راهکارهای استفاده از مهمانان برجسته داخلی و خارجی از مهم‌ترین محورهای مورد بررسی در این جلسه بود.

کمبود اعتبارات، افزایش قیمت دلار و روابط سیاسی و دیپلماسی کشور از مواردی بود که در زمینه دعوت از مهمانان و داوران غیرایرانی با حضور اساتید برجسته خوشنویسی قزوین و کشور مورد بررسی قرار گرفت.

نحوه داوری اساتید، اجرای خوشنویسی زنده در زمان برگزاری دوسالانه و تدوین راهکارهای تصمیم‌گیری برای موارد از پیش تعیین نشده از مهم‌ترین مباحثی است که شورای سیاست‌گذاری پنجمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی در قزوین به بحث و گفت‌وگو درخصوص آن پرداختند.

برگزاری نمایشگاه از برترین تولیدات خوشنویسی جهان اسلام، نحوه انتخاب برترین‌های پنجمین دوسالانه و انتخاب هیات‌داوران در بخش‌های دیگری از این جلسه بررسی شد.

همچنین در پایان این جلسه استقرار دبیرخانه دائمی پنجمین دوسالانه خوشنویسی ایران به‌ منظور افزایش تمرکز فعالیت بر برگزاری دوسالانه و تغییراتی در چاپ کتاب برترین آثار دوسالانه خوشنویسی به تصویب شورای سیاست‌گذاری رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: