انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۷
« آقاوردی پاشایوف» رهبر ارکستر ملی جمهوری آذربایجان با تاکید به اینکه علاقمند به همکاری و اجرای برنامه مشترک با ارکستر ملی جمهوری اسلامی ایران هستیم ، گفت که از ظرفیت های فرهنگی و هنری باید برای ارتقای روابط تهران و باکو استفاده کنیم.
پاشایوف روز پنجشنبه در خصوص اجرای دیروز ارکستر ملی ایران در سالن فلارمونیای شهر باکو به مناسبت آغاز هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان ،به خبرنگار ایرنا گفت: ارکستر ملی ایران در حال حاضر ظرفیت هنری بالایی دارد و قادر به اجرای برنامه در همه جای دنیا است.
وی خاطر نشان کرد: ارکستر ملی جمهوری آذربایجان نیز تاکنون بارها در جشنواره فجر ایران و شهرهای اصفهان ، زنجان و شیراز قطعات خود را اجرا کرده که مورد استتقبال مردم قرار گرفته است.
پاشایوف، گفت: بسیار علاقمندیم اجراهای مشترکی با ارکستر ملی ایران در باکو و تهران داشته باشیم .
وی اضافه کرد: ارکستر ملی جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده است در آینده نزدیک برنامه کنسرت با ارکسترهای ملی ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان و قرقیزستان برگزار کند و خیلی علاقمند هستیم برنامه های مشترک را با ارکستر ملی ایران هم اجرا کنیم .
پاشایوف،برگزاری روزهای فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان ،را رویداد مهمی در حوزه فرهنگی و هنری این کشور عنوان کرد و افزود: سال گذشته نیز ایران میزبان هنرمندان و مقامات فرهنگی جمهوری آذربایجان بود و این برنامه های فرهنگی متقابل در حال حاضر به یک سنت تبدیل شده و به تعمیق روابط فرهنگی و مردمی جمهوری آذربایجان و ایران کمک می کند .
رهبر ارکستر ملی جمهوری آذربایجان با اشاره به نقش مهم فرهنگ و هنر در برقراری و تعمیق روابط کشورها گفت : نمایندگان محافل فرهنگی و هنری در برخی موارد در مقایسه با سیاستمداران بیشتر قادر به برقراری روابط و مناسبات تنگاتنگ میان کشورها هستند و باید از این طرفیت در توسعه روابط دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان به نحو احسن استفاده شود .
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: