انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۷
علیرضا مختارپور در نشست کتابخوان ویژه شهدای هفتم تیر با تقدیر از استادان و ارائه دهندگان کتاب طی سخنانی گفت: جامعه امروز ما برای معرفی شخصیت‌هایی چون شهید بهشتی از دریچه کتاب، به ۳ دسته کتاب نیاز دارد که یکی از آنها استفاده از بیان هنرمندانه است.
 نشست کتاب‌خوان «شهیدان هفتم تیر» که به معرفی و به اشتراک‌گذاری کتاب‌های منتشر شده با موضوع شهدای هفتم تیر اختصاص دارد، با حضور جمعی از بازماندگان بمب گذاری دفتر حزب جمهوری در سال ۱۳۶۰ و شاگردان شهید آیت الله بهشتی حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی،   محمد شادنوش،   عبدالله جاسبی، محمد پیشگاهی‌فرد و اسدالله بادامچیان، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و شهرداری تهران، سعید گلشناس، مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه)، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونان، مدیران نهاد جمعی از کتابداران شهر تهران برگزار شد.

علیرضا مختارپور در این مراسم با تقدیر از استادان و ارائه دهندگان نشست کتاب‌خوان «شهیدان هفتم تیر» طی سخنانی گفت: جامعه امروز ما برای معرفی شخصیت‌هایی چون شهید بهشتی از دریچه کتاب، به ۳ دسته کتاب نیاز دارد؛ دسته اول کتاب‌های مرجع درباره این شخصیت‌های بزرگوار است؛ دسته دوم کتاب‌هایی برای مخاطبان مختلف در گروه‌های سنی و سطح سواد متفاوت و دسته سوم کتاب‌هایی که به صورت مستقیم به موضوع نمی‌پردازند، اما با بیان هنرمندانه و خلاقانه سعی می‌کنند گوشه‌هایی از افکار و زندگی این بزرگ‌مردان را بیان کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری گاهی اشاره کرده‌اند که رمان «بینوایان» اثر ویکتور هوگو در واقع تاریخ انقلاب فرانسه است؛  در حالی که بر روی این کتاب نوشته نشده تاریخ انقلاب فرانسه و حتی نوشته نشده داستانی بر اساس تاریخ انقلاب فرانسه.

وی ضمن پاسداشت جایگاه رفیع شهدا، عنوان کرد: انقلاب اسلامی نعمات بسیاری را در اختیار نسل جوان ما قرار داد که شاید اولین در تاریخ این اتفاق می‌افتد؛ کجا می‌توانستیم ما شخصیت‌هایی نظیر شخصیت‌های صدر اسلام را تجربه کنیم، کجا می‌توانستیم حوادثی نظیر حوادث صدر اسلام را ببینیم، حتی کجا می‌توانستیم دردها و رنج‌هایی شبیه دردهای امیرالمومنان علی(ع) را ببینیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: در گنگره شعر کتاب دفاع مقدس که ۵ تیر برگزار شد و در آنجا از شهدا و خانواده آنها تجلیل کردیم، عنوان کردم که در برخی از متون کهن ما آمده که برخی از علما عبادت می‌کردند و چله‌نشینی می‌کردند تا بتوانند یک شهید را در خواب ببینند و ما امروز در میان این همه شهید و خانواده شهدا زندگی می‌کنیم. این‌ها همه از نعمات و برکات انقلاب اسلامی است که امیدوارم آن را قدر بدانیم.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: