انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
مدیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره «عبرات» همزمان با شهریورماه جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی،‌ مدیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ از ارسال ۳۲۸۰ اثر در بخش داخلی به دبیرخانه سوگواره عبرات خبر داد و گفت: بیشترین آثار به بخش عکس، شعر و ادب اختصاص داشته است.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با بیان این مطلب افزود: محورهای این سوگواره شامل داستان، سفرنامه، نقاشی،‌ فیلم کوتاه،‌ مستند،‌ خوشنویسی، تصویرسازی، آثار رادیویی و نماهنگ تصویری و صوتی بوده است که شرکت‌کنندگان آثار خود را با موضوع اربعین به این رویداد فرهنگی ارسال کرده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی همچنین تاکید کرد: داوری آثار انجام شده است و اختتامیه این جشنواره همزمان با نیمه دوم شهریورماه در تهران برگزار می‌شود. تعداد آثار ارسال در بخش بین‌الملل نیز بیش از ۱۴۰۰ اثر بوده است.

وی ادامه داد: در بخش بین‌الملل محورهای رادیو و نماهنگ وجود نداشته است و بخش مقالات و نشریات به ازای آنها افزوده شد. با توجه به تعداد آثار ارسال شده،‌ با رشد ۲۵ درصدی روبرو بودیم.

حجت‌الاسلام احمدی همچنین درباره تعداد برگزیدگان عنوان کرد: تعداد برگزیدگان بنا به رشته‌های مختلف متفاوت است، در عین حال در هر رشته سه نفر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد و از شایستگان تقدیر نیز تجلیل می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: