انتشار: ۰۸:۵۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
کنسرت ترانه‌های قدیمی از اروپا و امریکا و متعلق به دهه 50 تا 80 میلادی توسط گروه کُر آوای ماهان از 11 تا 13 تیرماه در تالار وحدت به صحنه می رود.
بنیاد رودکی، کنسرت ترانه‌های قدیمی توسط گروه کُر آوای ماهان، تک‌خوان‌ها و ارکستر پاپ کلاسیک به رهبری نیما فاتحی و سرپرستی فرهاد میرمحمدصادقی اجرا می شود.
به گزارش بنیاد رودکی، در این کنسرت که به صورت سریالی در سال‌های گذشته از سال 94 در تالارهای ایوان شمس و وحدت تهران برگزار و با استقبال چشمگیر مخاطبان مواجه شده است، قطعاتی قدیمی از موسیقی‌های دهه‌های 50 تا 80 اروپا و آمریکا از افراد و گروه‌هایی مانند الویس پریسلی، فرانک سیناترا، گروه بانی ام، گروه آبا، ژو داسن، دوریس دی، ری چارلز، بیتلز و آلبانو کاریسی با تنظیمی جدید اجرا می‌شود.
این قطعات برای یک ارکستر بزرگ، شامل یک گروه سازهای زهی، گروه سازهای بادی برنجی در کنار ساکسیفون و فلوت، ارکستر پاپ شامل درامز، بیس، پرکاشن، پیانو و گیتار و یک گروه کُر 25 نفره به‌همراه تک‌خوان‌ها، توسط نیما فاتحی و فرهاد میرمحمدصادقی تنظیم شده است و در هر کنسرت با رپرتواری متفاوت روی صحنه می‌رود.
قطعات این کنسرت علاوه ‌بر اینکه برای نسل‌های گذشته آشنا و خاطره‌انگیز است، برای نسل جدید نیز می‌تواند هیجان‌انگیز و رمانتیک و درعین‌حال نو باشد. در برگزاری کنسرت‌های ترانه‌های قدیمی به پارامترهای بصری مانند طراحی لباس نوازندگان و خوانندگان بر اساس مدهای آن دوران، طراحی صحنه، دکور و نور نیز توجه ویژه‌ای شده است تا بیننده کنسرت را با نوستالژی‌های گذشته پیوند بزند.
نیما فاتحی، رهبر و مدیر هنری کنسرت ترانه‌های قدیمی، می‌گوید: هدف ما در اجرای این کنسرت‌ها این است که علاوه‌بر بالابردن سطح فرهنگ شنیداری جامعه، مخاطبانمان را با رپرتواری جدید و جذاب، ارکستر و گروه کُر بزرگ و باکیفیت، تنظیم‌های زیبا و هیجان‌انگیز و جلوه‌های بصری ویژه شگفت‌زده کنیم و شبی خاطره‌انگیز برایشان بسازیم. به‌جرئت می‌توان گفت گروه موسیقی‌ای به این گستردگی و تنوع سازبندی به‌ ندرت در ایران اجرای برنامه داشته است.
گروه کُر آوای ماهان به رهبری نیما فاتحی تاکنون اجراهای متعددی در تالارهای مختلف کشور و همچنین جشنواره‌های داخلی داشته است. این گروه در دو دوره از جشنواره موسیقی فجر رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده است و همچنین در عرصه بین‌المللی موفق به دریافت افتخارات باارزشی برای میهن شده است. از این افتخارات می‌توان به آخرین فستیوال بین‌المللی گروه‌های کُر در پاییز 96 در سریلانکا که در آن موفق به دریافت دو مدال نقره شده است، اشاره کرد.
در کنسرت پیش‌روی ترانه‌های قدیمی، پدرام نیک‌نفس، شهره خیری، محمد حقیقی، حمید خسروشاهی، پرنیان روحانی، حانیه آملی، مهراوه موسوی، نهال فلاحتی، نشاط اکبری، مریم جلالی، نگین آقامحمدی، میشکا داورپناه، النا یزدانبخش، فرناز ساحری، مهسا دهکردی، صبا دلداده، بهار اصل‌کدخدازاده، پگاه علایی، تارا بخت‌طالع، علیرضا بهروزی، شایان عدالت‌منش، مصطفی کرامت، پدرام شهیدی، علی باقری، امیر خلیقی، نوید توحیدی، نیما گوران، سینا حقگو و امیرحسین احمدی گروه خوانندگان تک‌خوان و کُر را تشکیل می‌دهند.
گروه ارکستر شامل نوازندگانی مانند دانیال جورابچی، رایین نورانی، علیرضا فواکهی، برهان همتی، رکسانا ریحانیان، آناهیتا ایزدی‌پارسا، همایون هاشم‌زاده و آرمین قضاتی در بخش سازهای زهی، علی ضرابی، بابک میردادیان، سیامک کریمپور، افشار حشمتیان، علیرضا مهدی‌زاده و حمید خسروشاهی در سازهای بادی و فرهاد میرمحمدصادقی، پگاه هراتی، سامان بهشتی، علی خدیوی، شایان دیانتی و آیدین شفایی در بخش سازهای گروه پاپ هستند و بابک صفرنژاد نوازنده افتخاری این کنسرت در یکی از قطعات خواهد بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: