انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
سهراب سپهری با دو تابلو در نهمین حراج تهران حضور دارد که یکی از آن‌ها ۵ تا ۶ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده و متعلق به مجموعه شخصی خانواده گلستان است.

نهمین دوره حراج تهران هشتم تیرماه همچون ادوار قبلی در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود.  پیش از برگزاری حراج، روزهای چهارشنبه 6 و پنجشنبه 7 تیر، نمایشگاه این حراج افتتاح خواهد شد و بازدید آثار از ساعت 11 تا 21 امکان‌پذیر است.

در این دوره، تعداد 80 اثر از 59 هنرمند عرضه خواهد شد که پرویز تناولی و حسین زنده‌رودی هر یک با 3 اثر پیشتاز هستند. 17 هنرمند هم 2 اثر در حراج دارند و مابقی با یک اثر در حراج حاضر هستند.


تابلوی سهراب سپهری

 

سهراب سپهری پس از اینکه در حراج قبلی غایب بود، این بار با دو اثر حضور دارد که یکی از آن‌ها در اختیار خانواده گلستان است و دیگری نیز پیش‌تر توسط  ابراهیم گلستان به صاحب فعلی اهدا شده است. اثر نخست بین 5 تا 6 میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده و اثر دوم هم 1.2 تا 1.6 میلیارد تومان برآورد قیمت شده است.



تابلوی حسین زنده‌رودی

دیگر اثر گرانقیمت حراج تهران با قیمت 1.5 تا 2 میلیارد تومان متعلق به حسین زنده‌رودی است که توسط صاحب فعلی مستقیماً از هنرمند در پاریس خریداری شده است.

در حراج نهم دو اثر میلیاردی دیگر نیز حضور دارد که هر دو بین 800 تا 1200 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند؛ یکی تابلوی «پیدایش» محمود فرشچیان است و دیگری اثری از منصور قندریز در دهه چهل است.

تابلوی منوچهر یکتایی در سال 1349 بین 700 تا 900 میلیون قیمت‌‌گذاری شده است. این تابلو در اکتبر 2017 در حراج ساتبیز لندن ارایه شده بود.

 


تابلوی کمال الملک

 

پس از آن، تابلوی 600 تا 800 میلیونی کمال‌الملک در رتبه بعدی قرار دارد که در چهارمین حراج تهران ارایه شده بود. دیگر تابلوی 600 تا 800 میلیونی حراج تهران توسط رضا مافی در سال 1353 خلق شده است.

سه اثر 500 تا 700 میلیون تومانی نیز در حراج این دوره وجود دارد که یکی مجسمه بهمن محصص، دیگری تابلوی رنگ‌روغن بهمن محصص و سومی نقاشی دو لته‌ای آیدین آغداشلو است.

به گزارش فارس، مجموع آثار هشتمین حراج تهران که در دی‌ماه گذشته برگزار شد، 14 میلیارد و 952 میلیون تومان چکش خورد. هفتمین حراج تهران هم تیرماه سال گذشته با مجموع مبلغ 26 میلیارد و 113 میلیون تومان برگزار شد و اثر سهراب سپهری از مجموعه درخت، با مبلغ 3 میلیارد و 100 میلیون تومان، چکش خورد و عنوان گران‌ترین اثر حراج هفتم تهران را به خود اختصاص داد.


منبع: فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: