انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۷
روز گذشته دقايقي پس از انتشار سروده جدید افشین علا، شاعر آیینی تحت عنوان «حرمت ملک اویس»، پيامي از طـريق دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) به اين شاعر آييني اعلام شد
روز گذشته دقايقي پس از انتشار سروده جدید افشین علا، شاعر آیینی تحت عنوان «حرمت ملک اویس»، پيامي از طـريق دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) به اين شاعر آييني اعلام شد. رهبري عظيم الشان انقلاب در تایید این شعر فرموده اند: « شعری بجا بود، هم مضمون خوبی داشت و هم زبانی استوار». از همين رو برآن شديم تا با اين شاعر آييني كشورمان گفت و گويي كوتاه داشته باشيم.
افشین علا، شاعر آیینی در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار «جوان آنلاين» در خصوص پيام تشكر رهبر معظم انقلاب از سروده جدید وي تحت عنوان « حرمت ملک اویس» مي‌‌ گويد: اين اولين بار نيست كه حضرت آقا از شعرهاي بنده تقدير مي كنند. چندين بار شعرهاي بنده مورد تقدير و تمجيد رهبري عظيم الشان قرار گرفته است اما من واقعا معتقدم بيشتر از اينكه بخواهيم اين تمجيد را منعكس كنيم بايد كارشناسان فرهنگي اشعار را بيش از پيش مورد تحليل قرار دهند.

اشراف و سعه صدر آقا وصف ناپذير است!
علا در ادامه مي ‌‌گويد: معتقدم بيش از حد و اندازه پرداختن به اين بحث و تنها صحبت كردن از اين اشعار كه بنده سروده و منتشر كرده ام، به نوعي خود شيريني است و اگر من بارها روي اين اشعار مانور دهم و با تعريف كردن به صورت مكرر از شعر خودم، خدايي ناكرده شان حركت سنجيده رهبري را پايين آورده و اين حركت را لوث كرده ام. من نمي خواهم فكر كنند كه دارم از اين نمد براي خود كلاهي مي دوزم. نه اصلا نمي خواهم اين اتفاق بيفتد اما چيزي كه واقعا براي خودم جالب است، تا اين حد عجين بودن رهبر انقلاب با هنر است. ايشان تا حد بالايي شعر و شاعر جماعت عياق هستند و براي شاعران ارزش زيادي قائلند. ايشان همه سليقه ها را مي پذيرتند حتي شاعران منتقد را. به نظر من اشراف و سعه صدر آقا وصف ناپذير است و ايشان به خوبي و با دقت تمام مراقب همه جوانب كار هستند.

مسئولان فرهنگي ما اين كارها را بلد نيستند!
وي مي افزايد: بنده شاعري هستم كه منتصب به اصلاحات هم بوده ام اما رهبري معظم هر زمان احساس كنند شعري از نظر فني، محتوا و... درست است آن را انتخاب مي كنند و از آن تقدير به عمل مي آورند. از اين كار هم هيچ ابايي ندارند. متاسفانه مسئولان فرهنگي ما اين كارها را بلد نيستند و بايد از رهبري ياد بگيرند.

لزوم دغدغه مندي جهت خدمت فرهنگي
افشین علا، شاعر آیینی در خاتمه با اشاره به موهبت ‌‌هاي رهبري به فعالان فرهنگي تأكيد مي ‌كند: مسئولان فرهنگي ما بايد بيش از پيش همچون رهبري عظيم الشان به شعر و شاعر جماعت ارزش بدهند و آنها را ببينيد. حضرت آقا در راستاي امور ارزشي كه به شعر مربوط هم مي شود خودشان پيش قدم مي شوند و خودشان منتقد ادبي خبره و شاعر و شعر شناس ماهري هم هستند.
چندي پيش به دنبال اعلام خبر شهادت شهيد محسن حججی به دست نیروهای داعش، اقدام به سرایش قطعه شعری در رثای این شهید بزرگوار کردم و پس از تقدير رهبري از اين شعر، بنده مكتوب پاسخ دادم و در آنجا نوشتم كه اي كاش مسئولان و متوليان فرهنگي كشور اين جور كارهاي فرهنگي را بيشتر ببينيد و اين ها را براي خود دغدغه كنند اما متاسفانه بنده به عنوان يك شاعر آييني هنوز هيچ گونه حركتي انقلابي و شايسته در راستاي خدمت به فرهنگ كشور از سوي مسئولين نديده ام. به جز رهبري فرزانه انقلاب كه دعا مي كنم واقعا خداوند متعال ايشان را براي اين ملت و مملكت حفظ شان كند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: