انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۲ تير ۱۳۹۷
دبیر هشتمین جایزه داستان کوتاه یوسف با اشاره به جزئیات این جایزه ادبی، بخش‌های جدید و جوایز نفرات برتر را اعلام کرد.

«مسعود امیرخانی» دبیر هشتمین جایزه ادبی یوسف در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به ویژگی‌های این دوره از جایره داستان کوتاه یوسف اظهار داشت: تفاوت این دوره جایزه یوسف در تمرکز بیش‌تر به فعالیت‌های استان‌ها است. این کار موجب می‌شود تا نویسندگان استانی و شهرستانی نقش پر رنگ‌تری در این جایزه داشته باشند و آثار بیشتری جمع‌آوری شود.

وی رویکرد جدید این جایزه را مثبت دانست و گفت: فکر می‌کنم امسال جایزه یوسف با استقبال بیشتری همراه باشد، چراکه استان‌ها با دقت بیشتری می‌توانند فراخوان را منتشر کنند. همچنین از ظرفیت تلویزیون و صدا و سیمای مراکز استانی استفاده می‌کنند که در جذب بیشتر نویسندگان مهم است. برگزاری استانی این جایزه کمک می‌کند تا علاقه‌مندان بیشتری در حوزه داستان درگیر شوند.

دبیر هشتمین جایزه ادبی یوسف عنوان کرد: امسال بخش ویژه خرمشهر که شامل داستان‌های «مقاومت 45 روزه» و «فتح خرمشهر» می‌باشد به جایزه اضافه شده که در یک بخش ویژه داوری خواهند شد و در هر استان یک برگزیده و تقدیری خواهد داشت.

امیرخوانی همچنین افزود: دفاع از «حریم اهل بیت (ع)» و «مقاومت اسلامی» نیز 2 بخش جدید دیگری است که امسال به بخش عمومی اضافه شده است. مهلت فراخوان جایزه نیز تا شهریور ماه خواهد بود و سپس داوری و مراسم پایانی هر استان در مهرماه برگزار می‌شود. نهایتاً آثار برگزیده به دبیرخانه مرکزی ارسال می‌شوند تا در یک رقابت ملی قرار گیرند.

وی درباره جوایزه بخش‌های مختلف گفت: جایزه نفر اول بخش اصلی شامل تندیس، لوح تقدیر و سه میلیون تومان، نفر دوم شامل تندیس، لوح تقدیر و دو میلیون تومان و نفر سوم نیز تندیس، لوح تقدیر و یک میلیون تومان خواهد بود. نفرات برگزیده بخش خرمشهر نیز تندیس، لوح تقدیر و مبلغ دو میلیون تومان و نفر دوم تندیس، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون تومان دریافت می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: