انتشار: ۲۰:۳۲ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با گلایه از کم‌توجهی هنرمندان ایرانی،‌ از ساخت فیلم «کاپیتان فیلیپس» به عنوان فرصت‌طلبی هالیوود از عملیات رعد نیروی دریایی ارتش یاد و اظهار کرد: این در حالی است که در عرصه هنری کشورمان می‌توان به چنین فعالیتی اقدام کرد.

امیر دریادار سیاری،‌ معاون هماهنگ کننده ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: وقتی از حمله به کشتی تجاری ایران و دفاع نیروی دریایی ارتش از این کشتی و کاروان تجارتی صحبت می‌کنیم،‌ گفته می‌شود که چنین مواردی تکراری است.

وی ادامه داد: در اینجا این سوال پیش می‌آید که آیا این کشتی با ارزش میلیاردها تومان و محموله چند میلیاردی موجود در آن ارزش چندانی ندارد و تکراری است؟ نجات این کشتی طی عملیاتی در هزارها کیلومتر دور از مرز ایران انجام شد تا امنیت این کشتی و ساکنان آن تامین شود. آیا این اقدام بی‌ارزش است؟ آیا بیان آن تکراری است؟

امیر سیاری افزود: آیا مردم ما نباید بدانند که جوانان این کشور در دورترین مکان،‌ چگونه از منافع مردم و کشورمان دفاع می‌کنند؟ این گلایه‌ها وجود دارد، ولی متاسفانه آن گونه که باید و شاید به این وقایع پرداخته نشده است.

وی به فیلم «کاپیتان فیلیپس» اشاره کرد و ادامه داد: آنچه در این فیلم ساخت هالیوود روی داده است، ماجرای عملیات رعد توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج عدن برای آزادسازی کشتی ایرانی از دست دزدان دریایی است که متاسفانه اصلاً به این موضوع اشاره نشده و این فیلم به نام آمریکا ساخته شده است.

امیر سیاری با گلایه از این موضوع که ایران می‌تواند در ساخت چنین فیلم‌هایی اقدام کند و حال آن که دیگر کشورها از این موضوعات سوءاستفاده و فرصت‌طلبی می‌کنند بدون اینکه نامی از ایران در میان باشد،‌ گفت: باید ارزش‌های دفاعی کشور را به تصویر کشید. این حوزه جای کار بسیار دارد. اقدامات ارزشمندی انجام شده، ولی انتظار بیش از این است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: