انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۷
همزمان با عید سعید فطر نمایشگاه های هنری از جمله هشتمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش، نقاشی های شهر آرمانی امین اشرفیان و ۲ نمایشگاه مولتی مدیا در گالری های پایتخت افتتاح می شوند.
برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می کنند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. در روز پایانی ماه مبارک رمضان و همچنین عید سعید فطر، نمایشگاه‌های مختلفی در گالری های تهران افتتاح می شوند که از جمله مهمترین آنها نمایشگاه هشتمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش است که آثار اعضای بالای ۴۰ سال را در خانه هنرمندان ایران به نمایش می گذارد. همچنین همزمان با برپایی جام جهانی فوتبال، نمایشگاه انفرادی با عنوان «به سلامتی فوتبال» در گالری بهارستان آغاز به کار می کند. در زیر عناوین و زمان برپایی نمایشگاه هایی را که روز پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ خردادماه افتتاح می شوند، می خوانید.

گالری خانه عکاسان جوان

نمایشگاه گروهی عکس، نقاشی و حجم با عنوان «بدون عنوان۴» با کیوریتوری پوریا صادقی روز پنج شنبه ۲۴ خردادماه ساعت ۱۸ در گالری خانه عکاسان واقع در یوسف‌آباد، خیابان چهارم، پلاک ۳، طبقه دوم افتتاح می شود و تا ۳۰ خرداد ادامه خواهد داشت.

گالری بهنام دهش پور

نمایشگاه آثار نقاشی مظاهر آذرپی با عنوان «آبسنگ» پنجشنبه ۲۴ خردادماه در نگارخانه بهنام دهش‌پور با نمایش ۳۰ اثر آغاز به کار خواهد کرد. «آبسنگ» نام مجموعه‌ای از آثار نقاشی مظاهر آذرپی با سبک ناتورالیسم یا طبیعت گرایی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. بخشی از عواید حاصل از این نمایشگاه صرف تامین هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد.

نگارخانه بهنام دهش‌پور واقع در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه غربی)، خیابان شهید جباریان (فروردین سابق)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳ است.

گالری بهارستان

نمایشگاه انفرادی آثار سهیل سیادت با عنوان «به سلامتی فوتبال» پنجشنبه ۲۴ خردادماه ساعت ۱۶ در گالری بهارستان آغاز به کار می کند و تا ۲۴ تیرماه ادامه خواهد داشت. گالری بهارستان در آدرس خیابان بهارستان پایین تر از متروی بهارستان نرسیده به میدان بهارستان پلاک ۶ واقع است.

گالری خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه هشتمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش با آثاری از اعضای بالای چهل سال جمعه ۲۵ خرداد ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۵ تیر میزبان علاقمندان است. در هشتمین کارنمای پژوهشی انجمن هنرمندان نقاش ۴۲ هنرمند با ۲۷۰ اثر حضور دارند.

گالری طراحان آزاد

نمایشگاه نقاشی های مهدی معتضدیان، هنرمند جوان شیرازی با عنوان «بی سرنشین» روز جمعه ۲۵ خردادماه در گالری طراحان آزاد گشایش می یابد و به مدت یک هفته برپا خواهد بود. گالری طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، جنب پاسارگاد، شماره ۵ است.

گالری خط سفید

نمایشگاه انفرادی نقاشی دیجیتال آزاده تیموریان با عنوان «من» جمعه ۲۵ خردادماه در گالری خط سفید افتتاح می شود و تا ۴ تیرماه ادامه خواهد داشت. گالری خط سفید در آدرس خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲ واقع است.

گالری شلمان

نمایشگاه نقاشی های شهرزاد شیرزاد با عنوان «روح تو، جسم من» در حمایت از پرندگان مهاجر از جمعه ۲۵ خردادماه در گالری شلمان آغاز به کار می کند و تا ۳۰ خرداد ادامه دارد. گالری شلمان واقع در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ است.

گالری هفت ثمر

نقاشی های ندا شاه حسینی از روز جمعه ۲۵ خردادماه در گالری هفت ثمر روی دیوار می رود و تا ۳۰ خداد ادامه خواهد داشت.

گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی آثار مریم رحیمی با عنوان «هایپر ایگو» از روز جمعه ۲۵ خرداد در گالری شیرین افتتاح می شود و ۱۳ تیرماه ادامه دارد. در این مجموعه، ایگو سرزمین وسیعی فرض شده که توسط الهه مادر (ایگونیا) و دخترانش اداره می شود. هر یک از دختران ایگونیا نماد یکی از جنبه های روانشناختی زن است که در یکی از دوره های زندگی وی ظهور می کنند. ایگو در هر دوره رنگ، شکل و جنس خاص خودش را دارد اما من نهایی از کنار هم قرار گرفتن همین جنس، رنگ و فرم هاست که شکل می گیرد.

در این روز همچنین نمایشگاهی از آثار لیندا آهنی، عرفان جمشیدی، سروناز عمادی ، شیدا عرب یزدی، سارا سرمدی، صادق همتی، مریم نوروزی، جلال طاهریان، داوود خلیلی در عرصه های نقاشی، مجسمه سازی و ویدیو آرت با عنوان «وجود ادراک نشده» در گالری شیرین آغاز به کار می کند که مجموعه ای در سبک های متفاوت هنری، از رئالیسم تا آبستره اما با رویکردهایی منحصر به فرد و تأمل برانگیز است.

گالری شیث

نمایشگاه نقاشی خط های اسماعیل صادقی از روز جمعه ۲۵ خردادماه در گالری شیث افتتاح می شود و تا ۳۰ خرداد ادامه خواهد داشت.

گالری هما

نمایشگاه نقاشی های ارسیا مقدم با عنوان «من فاخر نیستم» از جمعه ۲۵ خرداد در گالری هما گشایش می‌یابد. این نمایشگاه، مانیفستی درباره نقاشی است. همزمان با این نمایش در گالری هما، کتاب مجموعه آثار ارسیا مقدم و گفتگوی او با شهروز نظری رونمایی می شود.

گالری ویستا و ویستا پلاس

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «بوم» شامل آثار ۱۵ هنرمند به انتخاب ستاره حسینی از روز جمعه ۲۵ خرداد در گالری ویستا آغاز به کار می کند.

همچنین در این روز نمایشگاه مولتی مدیای مریم فرشاد با عنوان «رویای سپید» در گالری ویستا پلاس افتتاح می شود. گالری ویستا واقع در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک۱۱ است.

گالری گلستان

نمایشگاه نقاشی های شهریار صمصام بختیاری جمعه ۲۵ خرداد ساعت ۱۶ در گالری گلستان افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۳۰ خردادماه برقرار است. گالری گلستان در خیابان شهید کماسایی، پلاک ۲۴ واقع است.

گالری دارگون

نمایشگاه مولتی مدیا «در تهران برای لافت» حاصل کار جمعی گروه رویداد گردون است که جمعه ۲۵ خرداد در گالری دارگون به نشانی خیابان شریعتی-پایین تر از میرداماد- خیابان کوشا- خیابان بدیعی- بن بست بشردوست- پلاک ۱۴ افتتاح می شود.

امیر امینی، آیدا فروتن، اشکان جلالی، ترانه صادقیان، مهتاب نعمت اللهی، نازیلا شهنازی، لیدا شهنازی، نژلا معتمدی، زهرا جعفری سیاووشانی، محیا قبادی، کیوان موسوی اقدم، کامبیز موسوی اقدم، نغمه حکام زاده و نغمه رفیعا هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

گالری ایده

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «نگاه» از روز ۲۵ خردادماه در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان ۱۸ پلاک ۳۶ برپا می شود.

گالری کاوه

نمایشگاه اشیا و زیور آلات دست ساز مسعود جبارنیا ۲۵ خرداد تا ۱۴ تیرماه در گالری کاوه برپاست.

گالری چهارده

نمایشگاه «اتوپیا؛ شهر خیال» شامل ۲۲ اثر در ابعاد بزرگ و از ۲ مجموعه متفاوت با تکنیک های اکریلیک و ترکیبی محمدباقر (امین) اشرفیان از ۲۵ تا ۲۷ خرداد در گالری چهارده به نشانی خیابان انقلاب، خیابان خارک شماره ۱۴ برپا می شود.

در بخشی از بیانیه نمایشگاه امین اشرفیان آمده است: «در هنر ایرانی که در بسیاری شاخصه ها و پس زمینه ها بازتاب تفکرات عرفانی و فلسفی اندیشه ایرانی چه دوره باستان وپیشا اسلامی و چه دوران بعد از اسلام، نگرش به شهر آرمانی در معماری با باغ آرایی و برپا داشتن عمارت های کم نظیر خانه هایی که باز مانده های آن را در خانه های تاریخی دوران صفویه و قاجار شهرهای کویری ایران می توان دید و همچنین در ساخت کاخ ها و  مساجد باشکوه و تزیینات و ترکیب های متنوع سازه و هنرهای آرایه ای معماری را می توان استناد کرد. در نقاشی ایرانی چنین نمودی از شهر آرمانی یا اتوپیا را با حضور طبیعت و تعامل انسان ها و مضامین متنوع بزمی و عاشقانه و ساختار تصویری بسیار آرمانی و بهشت وار می توان یافت که سابقه ای قابل استنتاج و استناد دارد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: