انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷
مجتبی آقایی با حکم مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر، به عنوان دبیر این جشنواره منصوب شد.

مجتبی آقایی که در یازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز به عنوان دبیر انتخاب شده است درباره رویکردهای امسال جشنواره به خبرنگار مهر گفت: محور و رویکرد اصلی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و این برنامه ها باید نمایه ای از دستاوردهای چهل سال هنر انقلاب باشد که در حال حاضر طرح کلی آن مطرح و جزییات آن در دست تدوین است.

وی با اشاره به تفاوت های این دوره جشنواره نسبت به سال های قبل، درباره شیوه های اجرایی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: شیوه های اجرایی به سیاق کلی سال های گذشته است.

به گفته آقایی، انتصاب دبیران بخش های مختلف جشنواره و اعضای شورای سیاستگذاری بر اساس برنامه ها خواهد بود.

وی درباره مکان برگزاری نمایشگاه آثار جشنواره اظهار کرد: در چند سال اخیر به کرات فریاد زده ایم که رخدادهای بزرگ تجسمی کشور فاقد مکان مناسب است و فضای مناسب باید برای رخداد بزرگی مثل جشنواره تجسمی تدارک دیده شود و فضاهای موجود نمی تواند ظرفیت های ارزشمند اکنون را پاسخگو باشند.

آقایی همچنین ابراز امیدواری کرد که روند مرمت و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران تا زمان برپایی جشنواره تجسمی فجر تمام شود تا بتوان دست کم محوریت و کانون جشنواره را در موزه قرار داد و برنامه های متنوع آن را در استان ها و گالری ها برگزار کنیم.

وی افزود: تردیدی نیست که یکی از چالش‌های اصلی و جدی ما در برپایی جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بحث مکان برگزاری نمایشگاه آثار است.

دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مورد برگزاری این جشنواره در استان ها نیز توضیح داد: به لحاظ برنامه ای، برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر در استان ها یکی از نقاط قوت به حساب می آید و امیدوارم که امسال رونق بهتر و بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشد و تقویت شود، چراکه سال گذشته در بحث تامین بودجه نتوانستیم به موقع عمل کنیم و از این بابت دلگیری هایی حاصل شده است.

وی در پایان درباره ابعاد بین المللی جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: اگر بخواهیم دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی را به رخ بکشیم، قاعدتاً باید در عرصه جهانی نمود داشته باشد و از این منظر، بخش بین‌الملل جشنواره باید زودتر آغاز شود و به همین دلیل قبل از شکل گیری شورای هنری و شورای سیاستگذاری از بخش بین الملل تقاضا کردیم فعالیت هایشان را با هدف مشارکت پذیری کشورهای بیشتر انجام دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: