انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷
حجت الاسلام «احمد احمدی» استاد فلسفه و عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت.
به گزارش تابناک فرهنگی از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام احمدی شب گذشته در بیمارستان امام خمینی (ره) به دلیل عارضه قلبی درگذشت.
احمدی، سال ۱۳۱۲ در روستای کهکدان ملایر به دنیا آمد و پس از فرا گرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت پنج سال دروس دینی را تا اواخر سطح ۲ فرا گرفت.
سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه محمدحسین طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد بزرگانی همچون امام خمینی (ره)، علی مشکینی و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد.
احمدی از سال ۱۳۵۲ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بود و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تدریس کرده‌ است.
وی از سال ۱۳۶۰ به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت و بنیان‌گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) بود و حدود ۳۳ سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت.
وی همچنین از موسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود.
از تالیفات احمدی می‌توان به کتاب‌های «بن‌لایه‌های شناخت» و «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه» اشاره کرد و کتاب هایی مانند «نقد تفکر فلسفی غرب»، «تأملات در فلسفه اولی» و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» را ترجمه کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: