انتشار: ۲۲:۳۷ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
افزایش قیمت سفر در خرداد، عدم انتقال نمایشگاه موزه لوور به خراسان، تعطیلی موزه‌ها از جمله اخبار حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
در این هفته که از روز دوشنبه تا جمعه روزهای تعطیل نیمه خرداد با ایام شهادت در ماه رمضان مواجه شده بود مردم به سفر رفتند.

در این میان اخباری شنیده می شد درباره ترافیک برخی جاده‌های کشور به خصوص جاده‌های شمال؛ از سویی از حدود یک ماه پیش بلیت سفرهای هوایی در این مدت زمان افزایش پیدا کرد از جمله بلیت سفرهای خارجی که حدود یک میلیون تومان به این نرخ اضافه شده بود. برخی از هتل‌ها در استان‌های شمالی کشور نیز در این ایام افزایش قیمت داشتند.

در این هفته همچنین محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور خبر داد که در روزهای ۱۴ و ۱۶ خردادماه تمام موزه‌های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی تعطیل است. در برخی از شهرستان‌ها و به خصوص پایگاه‌های جهانی به دلیل استقبال مردم از بازدید از این محوطه‌های تاریخی این سایت‌های میراثی تعطیل نشدند.

در این هفته با توجه به اینکه قرار بود نمایشگاه موزه لوور در تهران به مدت دو ماه به موزه بزرگ خراسان انتقال پیدا کند اما به دلیل عدم همراهی موسسات بیمه‌ای این نمایشگاه تا دو ماه دیگر در موزه ملی ایران برپا خواهد بود.

از سوی دیگر خبر رسید که تعدادی از آثار تاریخی کشور به خارج از کشور منتقل شده تا در نمایشگاهی در شهر آسن هلند به نمایش درآید. افتتاحیه این نمایشگاه اوایل هفته آینده خواهد بود.

در این هفته جامعه باستان شناسی یکی از پیشکسوتان خود را از دست داد محمدیوسف کیانی باستان شناس و برنده نخستین تندیس دکتر نگهبان روز ۱۴ خرداد دار فانی را وداع گفت. تشییع این باستان شناس پیشکسوت از جلوی درب موزه ملی با حوزه تعدادی از باستان شناسان انجام شد.

مسعود نصرتی رئیس کاخ گلستان نیز در این هفته از افزایش دو فضای موزه‌ای به فضاهای نمایشگاهی این کاخ خبر داد و گفت: اگر از لحاظ تامین نیروی یگان حفاظت از میراث فرهنگی کمبود نداشتیم می توانستیم ورودی کاخ گلستان را از سمت خیابان ناصرخسرو باز کنیم.

نصرتی در برنامه‌های آینده خود قصد دارد برای بازدید مردم به صورت محدود از بخش‌های مختلف عمارت شمس العماره تدابیری بیندیشد. او در نظر دارد ماهی ۱۰ تا ۱۵ نفر از این فضاها با خرید بلیت اینترنتی بازدید کنند.

با توجه به نزدیک شدن به ایام بازی‌های جام جهانی روسیه و سفر ایرانی‌ها به این کشور برای دیدن بازی‌های جام جهانی خبرگزاری مهر در گزارشی به بررسی چالش‌های پیش روی مسافران در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پرداخت. تامین ارز مسافرتی، نداشتن بلیت به رغم تبلیغات آژانس‌های مسافرتی، زمان کم برای دیدن سه مسابقه در ۱۲ روز، احتمال ترافیک و نابسامانی در خدمات رسانی به مسافران از جمله چالش‌هایی خواهد بود که پیش بینی می شود پس از سفر ایرانی‌ها به روسیه پیش روی این مسافران قرار بگیرد.

این هفته همچنین پس از یک ماه حکم معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی به پویا محمودیان داده شد. او پیش از این سرپرست معاونت صنایع دستی این سازمان بود.


منبع: مهر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: