انتشار: ۰۴:۱۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۷
عکاس دفاع مقدس، امام خمینی(ره) را دارای جاذبه‌ای دانست که موجب حرکت، جوشش و پویایی مردم در سالهای دفاع مقدس شد تا اینکه احساس کنند این مبارزه مقدس و پرثمر است.

امیرعلی جوادیان عکاس دفاع مقدس گفت: در سالهای دفاع مقدس، کشور دچار یک جنگ ناخواسته و تحمیلی شد و ما وظیفه داشتیم به عنوان یک ایرانی  با شرکت در این حماسه گوشه‌هایی از جنگ را ثبت کنیم، خداوند به ما توفیقی عطا کرد تا صحنه‌هایی از تاریخ مجاهدانه این ملت را به تصویر بکشیم.

جوادیان با بیان اینکه عکسهای دفاع مقدس متعلق به تاریخ مردم ایران است، افزود: این عکسها گویای مظلومیت این مردم است، جنگ ما نابرابر بود یعنی کشورهای زیادی از صدام حمایت می‌کردند و رزمندگان ما با امکانات بسیار محدودی به مقابله با آنها برخاستند و این عامل باعث پیوست، انسجام و مهربانی میان ملت شد تا بتوانند دشمن مهاجم را از کشور بیرون کنند و  پیامد آن موجب شد که بسیاری از ارزشهای انسانی، متبلور و زمینه‌سازِ بروز تحولات دیگری پس از اتمام جنگ شود.

وی ادامه داد: اسناد تصویری که از جنگ باقی مانده است می‌تواند گویای مظلومیت مردم ایران در طول تاریخ باشد و امروز شاهد چاپ کتابهای عکاسانِ جنگ توسط "انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس" هستیم؛ متاسفانه ما در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسلهای بعد از خودمان کمی عقب ماندیم. امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که نسل جوان بتوانند مسائل دفاع مقدس و مظلومیت مردم در آن دوره را احساس کنند، عکس و فیلم تا حدی در این زمینه کارایی دارند اما واقعاً برخی مسائل را نمی‌توان با اینها منتقل کرد؛ مسائل بسیاری در دل رزمندگان و عکاسان جنگ باقی مانده که برای بیان آن نیاز به زبانی گویا داریم.

این عکاس دفاع‌مقدس با اشاره به تاثیر جاذبه‌ شخصیت امام خمینی(ره) در حرکت و تکاپوی مردم در سالهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: زمانی که جنگ شروع شد امام بارها به مردم دلگرمی داد و باعث انتقال حرکت، جوشش و پویایی خاصی به مردم شد تا آنها نسبت به جنگ حس قداست پیدا کنند، بفهمند که جنگ ما بیهوده نیست ، مردم ایران بی‌ثمر کشته نمی‌شوند و اینکه مبارزه با دشمن موجب عزت و شرف ملت ماست؛ این سخنان امام موجب شد مردم احساس کنند که مبارزه و شهادتشان در دنیا و آخرت پرثمر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: