انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷
غلامعلی طاهری هنرمند نقاش از اجرای دو پروژه شخصی‌اش با عنوان «تناقضات» در ۸ دفتر و نقاشی پرتره‌های مفاخر فرهنگی و هنری کشور که تعدادشان به ۸۰ تابلو می‌رسد، خبر داد.

غلامعلی طاهری، نقاش و استاد دانشگاه درباره جدیدترین فعالیت‌های هنری اش به خبرنگار مهر گفت: نقاشی چهره شخصیت های معاصر و مفاخر فرهنگی و هنری کشور از سده گذشته تاکنون یکی از پروژه های شخصی‌ام است که شامل شاعران، هنرمندان موسیقی، نقاشان و مجسمه‌سازان می شود.

وی با بیان اینکه این مجموعه نقاشی چهره را با تکنیک و روشی کاملاً جدید کار می کند درباره تعداد این آثار عنوان کرد: برای این پروژه هنوز سقفی تعیین نکرده ام، اما تا به امروز ۱۸ تابلو از شاعران نقاشی کرده‌ام که هنوز به پایان نرسیده اند. به احتمال زیاد تعداد هر کدام از مجموعه پرتره های چهره های فاخر فرهنگی و هنری ۲۵ تابلو خواهد بود که ممکن است تعداد مجموع آنها به ۸۰ هم برسد.

رییس هیات مدیره موسسه توسعه هنرهای تجسمی با بیان اینکه در حال حاضر پرتره شاعران در حال تکمیل است، تاکید کرد: این فعالیت به منظور ماندگار شدن چهره‌های فاخر فرهنگ و هنر کشور است که با متریال رنگ روغن کار می شود و در قالب تابلوی نقاشی و کتاب منتشر خواهد شد.

وی درباره دیگر پروژه شخصی اش با اشاره به اینکه پیچیدگی های رفتاری انسان معاصر و تناقضات موجود در شیوه زندگی مردم ذهنش را درگیر کرده است، توضیح داد: چند سالی است در حال اجرای مجموعه ای با مفاهیم دوگانگی در عملکرد انسان ها با عنوان «تناقضات» هستم. فکر می کنم در زندگی امروز ما تناقضات بسیاری وجود دارد و عملکردمان با اندیشه هایمان خیلی متفاوت است و به آنچه که به زبان می‌آوریم عمل نمی کنیم و آنچه که در جامعه وانمود می‌کنیم، نیستیم. این تضادها و تناقضات که بعضاً تاثیرپذیر از عوامل بیرونی از قبیل اجتماعی و فرهنگی است، بر نحوه رفتار و کردار ما موثر است.


طاهری افزود: در حال حاضر در حال نقاشی مجموعه «تناقضات» هستم که تعداد آنها به ۸ تابلوی نقاشی یا ۸ دفتر رسیده است و ادامه خواهد داشت.

وی در توضیح بیشتر این مجموعه بیان کرد: انتخاب نمادها و خشکی کار در بافت و خنثی بودن رنگ ها در همه پرسوناژهای این مجموعه دقیقا در جهت مفهوم مورد نظر به کار گرفته شده است.

طاهری در پایان از این مجموعه به عنوان یکی از دغدغه های اصلی اش نام برد و درباره سبک این نقاشی ها گفت: این تابلوها، نقاشی های فیگوراتیو اکسپرسیون و کاملاً مفهومی و معناگرا هستند و آنها را خیلی دوست دارم چون به لحاظ نوع نگاهم بسیار تاثیرگذار است. همچنین پرسوناژهایی که در این آثار نقاشی می‌کنم، خیلی خاص هستند. اندازه تابلوها متفاوت است، اما فکر می کنم اغلب آنها یک متر در یک متر و ۱۰ سانتی متر خواهند بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: