انتشار: ۱۴:۱۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد و مسابقه کارتون و کاریکاتور«پایان یک داعش» که متولی آنها حوزه هنری است، عصر امروز به ایستگاه پایانی خواهند رسید.
مراسم اختتامیه مسابقه کارتون و کاریکاتور«پایان یک داعش» که مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی آن را برگزار کرده است، عصر امروز شنبه ۱۲ خرداد ساعت ۱۸ در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد و طی آن به نفرات برگزیده در سه رشته کارتون، کاریکاتور و پوستر به انتخاب هیئت داوران جوایزی اهدا خواهد شد.

مسعود نجابتی، محمدحسین نیرومند و محمدرضا دوست‌محمدی آثار منتخب این مسابقه را طی فرایندی مورد ارزیابی قرار داده و از میان آثار منتخب از میان بیش از ۲۱۲۰ اثر ارسالی از سوی هنرمندان ۶۴ کشور جهان به تفکیک رشته، آثار برگزیده را معرفی تا از خالقان آنها در این مراسم تقدیر به عمل آید.

۸۷۰ هنرمند شرکت‌کننده در این رویداد بین‌المللی که موضوع ویژه آن «حلب آزاد شد»،«موصل آزاد» شد آثار خود را برای شرکت در این مسابقه به دبیرخانه آن ارسال کرده بودند که به تفکیک آماری شامل ۱۰۷۸ اثر در رشته کارتون، ۴۱۵ اثر در رشته کاریکاتور و ۶۳۵ اثر در رشته پوستر می‌شدند.

از میان آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره، بیش از ۲۵۰ اثر منتخب در قالب نمایشگاه  که طی دو هفته در دو نگارخانه ابوالفضل عالی و خانه عکاسان ایران دایر شد به نمایش عموم درآمدند که عصر امروز برگزیده این آثار از میان همین آثار منتخب به نمایش درآمده معرفی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

همچنین مراسم اختتامیه پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد که از ۸ خرداد و با اجرای آثار خیابانی و صحنه آغاز به کار کرده بود امشب و پس از مراسم افطاری در حسینیه جماران و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به کار خود پایان خواهد داد.

در طول ۴ روز برگزاری این همایش که بوستان آب و آتش، خانه هنرمندان ایران، محوطه تئاتر شهر، برج میلاد و محوطه حوزه هنری میزبان آثار خیابانی آن بود و دو تماشاخانه مهر و ماه حوزه هنری نیز پذیرای آثار نمایشی صحنه آن بود مجموعاً ۱۳ نمایش خیابانی و ۳ نمایش صحنه در نوبت‌های مختلف به اجرای عموم درآمدند.

این همایش به دبیری امیرحسین شفیعی و از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با محوریت موضوعات انقلاب اسلامی و پرداختن به زندگی سیاسی و مبارزات امام خمینی(ره) برگزار شد و امشب در آئین اختتامیه از برگزیدگان بخش خیابانی آن که به شکل رقابتی برگزار شد، به تشخیص هیئت داوران متشکل از شهاب راحله، عبدالرضا اکبری و جعفر دهقان، تقدیر به عمل خواهد آمد.

همچنین با توجه به رویکرد همایش نسبت به اجرای عمومی آثار و بهره‌مندی بیشتر مخاطبان از آثار نمایشی این همایش، از امروز تا ۱۵ خرداد، آثار شرکت کننده در آن در استان های مختلف به اجرای عمومی درخواهند آمد و دو نمایش صحنه‌ای این رویداد تئاتری، اجرای خود را در دو تماشاخانه مهر و ماه ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: