انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
الحاق مناطق آزاد به طرح وزارتخانه گردشگری، تلاش برای برقراری پرواز مستقیم بین ایران و لهستان، پیگیری مشکلات گردشگری با سیاستهای جدید ارزی از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی در این هفته بود.

به گزارش تابناک فرهنگی از  مهر، در در روزهای آینده که تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد و ۲۱ ماه رمضان در پیش است، برخی از مردم در این ایام به مسافرت می روند.

در این باره مدیرکل امور موزه های کشور خبر داد که موزه های تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی در روزهای ۱۴ و ۱۶ خردادماه تعطیل است به همین جهت باید برای انجام سفرها و بازدید از موزه ها از قبل برنامه ریزی شود.

در این هفته، خبرگزاری مهر با یاروسواف مارچین دومانسکی سفیر لهستان در ایران گفتگو کرد. سفیر لهستان درباره ورود و خروج گردشگران لهستانی گفته بود که دوست داریم میزان توریست هایی که به ایران می آیند یا توریست هایی که به لهستان می روند بیشتر شود. در این زمینه من برنامه ای دارم که آن را ارائه کرده ام، ولی برای تحقق آن به زمان نیاز است. ما در تلاش هستیم تا پرواز مستقیم بین ایران و لهستان ایجاد شود.

در این هفته همچنین امیرمهدی طاهری فر مجری طرح کاروان پیوند حصیر گفت که برای نخستین بار در کشور ۸۰۰ قطعه کالای حصیر از خوزستان که بیشتر کپوبافی است، به کشورهای امارات و قطر صادر شد.

طرح کاروان پیوند سال گذشته با هدف حمایت از حصیربافان استان های جنوبی و همچنین اشتغالزایی برای آنها آغاز شد و امسال نیز این حصیرها به خارج از کشور صادر شده است.

در این هفته وزارت اقتصاد و امور دارایی در اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد که پس از این سامانه صدور مجوز نماد T باید غیرفعال شود، چرا که داشتن همان نماد تجارت الکترونیک و یا نماد اطمینان برای سایت هایی که قصد فعالیت در حوزه گردشگری را دارند، کافی است اما یکی از مسئولان هیات مقررات زدایی  در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد که مجوز فعالیت در فضای مجازی به خصوص در حوزه فروش خدماتی مانند بلیت هواپیما و یا تور مستلزم داشتن مجوز بند (ب) است.

این هفته خبرگزاری مهر پرونده سیاست های ارزی ومشکلات گردشگری را دنبال کرد که در سلسله گزارش های مربوط به آن به این موضوع پرداخت که بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی برای خروج مسافر با محدودیت انتقال ارز مواجه شده اند که برای حل این موضوع سازمان میراث فرهنگی، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی کشور و بانک مرکزی تدابیری اندیشیده اند به این صورت که مدیران آژانس های مسافرتی بابت رزرو هتل و یا ارائه خدمات دیگر در خارج از کشور به مسافران ایرانی حواله ارزی پرداخت می کنند.

دفاتر خدمات مسافرتی می بایست مدارک خود را به انجمن صنفی داده تا پس از تایید به معاونت گردشگری ارسال شده و بانک مرکزی این حواله را در اختیارشان قرار دهد اما برای حل مشکل آژانس هایی که در حوزه تورهای ورودی فعالیت می کنند هنوز تدبیری اندیشیده نشده است تا ارز به دست آمده از ورود گردشگر خارجی به ایران توسط دفاتر مسافرتی به کشور وارد شود. آنها همچنان در وصول پول های خود دچار مشکل هستند. این موضوع در هفته پیش رو نیز دنبال خواهد شد.

جبار کوچکی نژاد نماینده مجلس در نشستی با تشکل های گردشگری اعلام کرد که مناطق آزاد به طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه گردشگری الحاق می شود اما این موضوع در حد پیشنهاد است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: