انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
با حضور شماری از فعالان حوزه قرآن و عترت و عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه جمعه ۱۱ خرداد، در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از ترجمه منظوم قرآن، اثر عباس دوزدوزانی رونمایی شد.

به گزارشتابناک فرهنگی از ایسنا، در این مراسم عبدالهادی فقهی‌زاده با بیان این‌که "یکی از دغدغه‌های بنده نشست‌های تخصصی و نیمه تخصصی در نمایشگاه قرآن بود"، اظهار کرد: خوشبختانه به همت دوستان، نشست‌های ده‌گانه تخصصی دانشگاهی طبقه‌بندی نمایشگاه بیست‌وششم، امسال زودتر از سایر بخش‌ها تدوین شد.  ۱۴ نشست در حوزه عترت و ۵۰ نشست نیمه‌تخصصی توسط همکاران تدوین شد.

وی با بیان این‌که بیش از ۷۰ نشست تخصصی و نیمه تخصصی برگزار شد، گفت: در برخی از شب‌ها سه نشست تخصصی و نیمه‌تخصصی در نمایشگاه برگزار می‌شد. ان‌شاءالله به همت اساتید محترم رشد کمی و کیفی بیشتری را در بخش‌ نشست‌های تخصصی و نیمه تخصصی  در نمایشگاه داریم.

وی در ادامه با بیان این‌که جذابیت نمایشگاه امسال برگرفته از نشست‌های تخصصی و علمی آن بود، گفت: اثر بی‌نظیر استاد عباس دوزدوزانی بر اساس گفته اعضای کمیته بررسی و تصویب صدور مجوز انتشار قرآن کریم - که در مجموعه قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است - یک اثر بی‌بدیل و کامل است.

فقهی‌زاده ادامه داد: اعضای این کمیته از افراد طراز اول حوزه قرآن کشور هستند و غالبا به دلیل سخت‌گیری این کمیته ما مورد نقد اساتید فعال در زمینه ترجمه قرآن هستیم. این اثر نه‌تنها تایید اعضای این کمیته را دریافت کرد بلکه مورد تحسین اعضای این کمیته نیز قرار گرفت.

در این مراسم، همچنین عباس دوزدوزانی با شکرگزاری به درگاه خداوند، گفت:‌ من نه شاعر حرفه‌ای هستم و نه خواهم بود. امیدوارم این اثر مورد پذیرش خداوند باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: