انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا' سفر به ایران را برای گردشگری جذاب خوانده و نوشت: تهران از جمله شهرهایی است که از نظر گردشگری بسیار جذاب و در نزدیکی منطقه مربوط به بین النهرین باستان است.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ، تارنمای روزنامه لاستمپا در بخش گردشگری خود به معرفی تهران به عنوان یک شهر گردشگری جذاب اشاره کرد و افزود: تهران پایتخت ایران در منطقه شمالی کشور و در کوهپایه های البرز قرار گرفته و بزرگترین شهر ایران است.تهران همچنین مرکزمهم اقتصادی و صنعتی کشور محسوب می شود. مرکز این شهر در میدان امام خمینی و در منطقه بازار توسعه یافته است. در اطراف مرکز شهر محله های متوسط وجود دارند در حالی که مناطق شمال شهر ثروتمند بوده جاییکه اکثر سفارت خانه ها در آن جای گرفته اند. 
لاستمپا نوشت:برج میلاد نماد شهر تهران و از جمله بلندترین ها در جهان است. موزه جواهرات، پل طبیعت، محله دربند، کاخ گلستان، پارک جمشیدیه و کاخ سعد آباد از جمله جذابیت های جالب تهران برای گردشگران است. 
لاستمپا افزود: اگر علاقمند به تاریخ و باستان شناسی هستید حتما از موزه ملی ایران بازدید کنید که از دو مجموعه . موزه ایران باستان و موزه عصر اسلامی ساخته شده است. در این موزه آثار باستانی و دوران قرون وسطی ازجمله گلدان های سرامیکی، ابزارآلات فلزی، سکه های فلزی، کتاب های نادر نگهداری می شوند. آثار باستانی تر نیز مربوط به دوران سنگی می شوند و برخی نیز حدود 30 تا 35 هزار سال قدمت دارند. اشیا دست ساز زیادی نیز از پرسپولیس در این موزه نگهداری می شوند. 
در این گزارش همچنین به موارد منفی سفر به ایران اشاره شده و آمده است : در شهرهای اصلی و پایتخت، موارد جیب بری و دزدی افزایش یاقته است. در تهران حتی موارد متوقف کردن خارجی ها از سوی افراد لباس عادی که خود را به عنوان مامور معرفی می کنند، وجود دارد. همچنین از مدت ها است که در این کشور فعالیت های عناصر وابسته به داعش به ثبت رسیده است. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: