انتشار: ۲۰:۰۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید دایره نظارت و صدور مجوز را به سرعت کوچکتر کنیم و امور موسیقی نیز به صنف واگذار شود.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ؛«علی ترابی» در جلسه هیات مدیره خانه موسیقی که با هدف بررسی راهکارهای همکاری متقابل و همچنین وضعیت کلی موسیقی کشور برگزارشد، افزود: به زودی راهکارهای مرتبط با بخش نظارت، در مسیر سهولت صدور مجوز را اعلام خواهیم کرد.

** خانه موسیقی سال بسیار سختی را پیش رو دارد
ترابی با اشاره به کمبود بودجه و بدهی بجا مانده از سال قبل اظهار داشت که سال بسیار سختی پیش رو داریم. 
وی اصلاح ساختار شوراها از جمله شورای شعر را ضروری دانست و اضافه کرد: حتما باید در این شوراها جامعه شناس و روانشناس هم حضور داشته باشند چرا که شعرهای رسیده به این شورا باید از مناظر مختلف مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
مدیرکل دفتر موسیقی به نکات مطرح شده از سوی اعضای هیات مدیره خانه موسیقی اشاره و ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی خانه موسیقی گام های مثبتی در جهت اعتلای موسیقی کشور برداشته شود.
حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی نیز گفت: خانه موسیقی وظیفه دارد تا از اقدامات مثبت مدیر کل دفتر موسیقی حمایت کند و اگر این حمایت از مدیر کل قبلی صورت گرفت تنها به دلیل کارکرد مثبت وی بود.
در این جلسه سید «محمد میرزمانی» رئیس هیات مدیره خانه موسیقی درباره اموری که آمادگی تفویض به صنف را دارد، گفت: برخی از امور را می توان به خانه موسیقی محول کرد و دفتر موسیقی باید در این زمینه بررسی های معمول و همکاری های لازم را انجام دهد.

** معضل بیکاری فارغ التحصیلان موسیقی 
همچنین دیگر اعضای هیات مدیره به مواردی همچون معضل بیکاری و عدم اشتغال جوانان فارغ التحصیل، لزوم آسیب شناسی جریانات موسیقی و لغو کنسرت ها، علل و عوامل عدم استقبال از موسیقی های جدی و هنری و ضرورت حمایت از فعالیت های فرهنگی و غیر انتفاعی در حوزه آموزش و پژوهش اشاره کردند.

** لزوم رسیدگی به وضعیت آموزشگاه های موسیقی
اعضا همچنین با تاکید برتعامل و تفاهم در حوزه های مختلف موسیقی، نظارت و رسیدگی به وضعیت آموزشگاه های موسیقی، ایجاد شرایط مساعد برای فعالیت در انواع مختلف گونه های موسیقی ابراز امیدواری کردند تا در این دوره به این موارد رسیدگی جدی شود.
«حمیدرضا نوربخش» مدیر عامل خانه موسیقی گفت: ما وظیفه داریم که از مدیر کل دفتر موسیقی حمایت کنیم و اگر این حمایت از مدیر کل قبلی نیز انجام شد تنها به دلیل کارکرد مثبت وی در چند سال مسوولیتش بود. 
نوربخش افزود: اگر این گام ها در دوره بعدی هم مثبت و به نفع اهالی موسیقی باشد قطعا خانه وظیفه دارد تا از شما هم حمایت کند چرا که خانه موسیقی می خواهد یار و کمک کار شما باشد تا مسایل سریع تر و بهتر حل و فصل شود.
وی با اشاره به موضوع اصل 44 و واگذاری امور به صنف از مدیر کل دفتر موسیقی خواست تا آنچه از امور موسیقی را که قابلیت واگذاری به صنف را دارد مشخص کند تا به صنف واگذار شود.
برچسب ها: موسیقی مجوز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: