انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
شرکت کنندگان آمریکایی و اروپایی حاضر در کنفرانس «افق نو» با صدور بیانیه ای، از اقدام اخیر ترامپ مبنی بر خروج از برجام به شدت انتقاد کردند.
به گزارش تابناک فرهنگی ، امروز سه شنبه در پایان کار کنفرانس «افق نو» برخی از شرکت کنندگان خارجی این کنفرانس از جمله سارا جین بوث روزنامه نگار انگلیسی، فیل گرالدی افسر عملیات سابق سیا، مایکل مالوف مقام پیشین پنتاگون، اسکات بنت افسر سابق ارتش آمریکا، مایکل اسپرینگ من قاضی و دیپلمات سابق آمریکایی و ادوارد پریگان وکیل کانادایی بیانیه‌ای خطاب به دونالد جی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا منتشر کردند.
رونوشتی از این بیانیه نیز به رجب طیب اردغان رئیس جمهوری ترکیه، ابراهیم کلیم مشاور ویژه رئیس جمهوری ترکیه، ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، آنتونیا تاجانی رئیس پارلمان اروپا و دادگاه جرایم بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل ارسال شد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: به مناسبت هفتادمین سالگرد اخراج 750 هزار فلسطینی از خانه‌هایشان موسوم به سالگرد نکبت، ما به شما اخطاری قانونی در خصوص آغاز این نسل کشی می دهیم. شما به عنوان رئیس جمهوری قسم خورده آمریکا و رئیس کل قوای نیروهای نظامی امریکا باید به سوگند خود عمل کنید. 
در ادامه این بیانیه آمده است: از زمانی که از تاریخ انتقال سفارت آمریکا به قدس می گذرد دست کم 2 هزار و 771 نفر زخمی شده اند که از این تعداد، حال یک صد و 30 تن وخیم اعلام شده است. به گفته دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش و وزارت بهداشت تعداد زیادی از فلسطینی ها در راهپیمایی های غزه کشته و زخمی شده اند.
این بیانیه با اشاره به روابط نزدیک آمریکا و رژیم صهیونیستی خاطرنشان می کند: آمریکا نمی تواند هیچ گونه ائتلاف نظامی با اسرائیل داشته باشد مادامی که رژیم صهیونیستی، فاقد مرزهایی که از نظر بین المللی به رسمیت شناخته شده است، باشد.
همچنین در نشست خبری کنفرانس «افق نو» که عصر امروز به میزبانی روزنامه فرهیختگان برگزار شد، شرکت کنندگان در نشست از حوادث اخیر که منجر به زخمی شدن تعداد زیادی از روزنامه نگاران شد انتقاد کرده و از مجامع بین المللی خواستند تا به موضوع فلسطین توجه خاص داشته باشند. 
همچنین در این نشست خبری عنوان شد که انتقال سفارت امریکا از تل آویو به قدس منجر به تشدید تنش ها در خاورمیانه می شود و جنگ، گزینه مناسبی به شمار نمی آید.
در ابتدای این نشست نیز نادر طالب زاده، کارگردان و کارشناس سینمایی به برگزاری کنفرانس افق نو در مشهد و نامه ای که اعضای این کنفرانس در خصوص برجام برای رئیس جمهوری آمریکا نوشته اند، اشاره کرد و در نهایت اهالی رسانه سوالات خود را از میهمانان خارجی پرسیدند.
به باور طالب زاده که خود دبیری کنفرانس افق نو را برعهده داشت، اخبار این کنفرانس در داخل و خارج از کشور به خوبی منعکس شده چرا که در این رویداد، افراد موثری حضور داشتند.
برچسب ها: ترامپ برجام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: