انتشار: ۱۷:۱۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی شماری اشیای باستانی مربوط به دوره ساسانیان را درشهرستان دشتستان از قاچاقچیان کشف کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ناصر امیرزاده روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این اشیای باستانی شامل آتش‌دان، گوپال، هاون سنگی، سنگ آسیاب و جون سنگی است. 
وی اظهار کرد: اشیای کشف شده توسط فردی در سایت دیوار در معرض فروش قرار گرفته بود که با پیگیری های انجام شده یگان حفاظت این اداره کل و همکاری نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی این اشیا را کشف و به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دشتستان تحویل دادند. 
امیرزاده با تاکید براینکه اشیای کشف شده از لحاظ فرهنگی و تاریخی دارای غنای منحصر به فرد و معرف هویت و تمدن این سرزمین است گفت: براساس قانون هر گونه خرید و فروش اشیای تاریخی و فرهنگی ممنوع است و براساس قانون با متخلفان برخورد می شود. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از مردم خواست تا از حفاری‌های غیر مجاز در محدوده‌های تاریخی و باستانی پرهیز و اشیای تاریخی فرهنگی کشف شده را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و شهرستان‌ها تحویل دهند. 
وی یادآور شد: تاکنون بیش از یکهزار و 300 اثر تاریخی در استان بوشهر شناسایی شده است. 
شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان دارای آثار مهم تاریخی و باستانی از دوره های مختلف و قطب میراث فرهنگی استان بوشهر است. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: