انتشار: ۱۶:۵۸ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
اداره کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکماهه فروردین 97 روادید مطبوعاتی موقت برای میزبانی از 27 رسانه خارجی از 15کشور جهان صادر کرد.
به گزارش تابناک فرهنگی، اداره کل رسانه های خارجی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری نیز به مانند سالهای گذشته برای برخی از نمایندگان رسانه های جهان از جمله 58 خبرنگار و دیگر عوامل خبری و تصویری این رسانه ها روادید موقت از هفت تا 30 روزه صادر کرد. 
مجوزهای روادید مطبوعاتی صادره شده تنها برای خبرنگاران و عوامل خبری غیر مقیم رسانه های خارجی و بصورت تردد موقت بوده است.
بر اساس این گزارش فرانسه ، آلمان ، لبنان ، ژاپن ، آمریکا ، سوئیس و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که بیشترین درخواست و نفرات را برای ورود به جمهوری اسلامی ایران و تردد در خاک ایران را داشته اند.
همچنین سوئد ، روسیه ، اتریش ، قطر ، عمان ، ترکیه ، هلند و گرجستان نیز از دیگر کشورهای درخواست کننده روادید موقت برای تردد در ایران به شمار می آیند.
شبکه های رادیویی و تلویزیونی، روزنامه ها ، مجلات و دیگر نشریات و همچنین موسسات انتشاراتی و ساخت فیلم نیز به عنوان عمده ترین رسانه های درخواست کننده روادید ایران بوده اند.
لیست کامل رسانه های خارجی تردد کننده در فروردین ماه 97 در ایران هم اکنون با دیگر جزئیات در سایت معاونت مطبوعاتی به آدرس https://press.farhang.gov.ir قابل مشاهده است.
طی ماه های گذشته نیز توسط اداره کل مطبوعات و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزهای تردد موقت برای اصحاب رسانه های خارجی صادر شده که این جداول نیز در این سایت قابل مشاهد است.
در سال 1396 در مجموع 1056 نفر از نمایندگان و عوامل رسانه های خارجی برای تردد و فعالیت های رسانه ای از اداره کل خبرگزاریها و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روادید مطبوعاتی دریافت کردند.
بطور کلی و در مجموع در دولت های یازدهم و دوازدهم یک رشد صعودی در روند حضور و تردد عوامل خبری رسانه های خارجی به جمهوری اسلامی ایران مشاهده شده و این روند همچنان در حال افزایش است.
حضور در برای برای پوشش خبری و تصویری مناسبت ها و برنامه های مختلف خبری، تهیه مستند، خبر و گزارش تصویری و مکتوب، انجام مصاحبه و همچنین حضور در اقصی نقاط کشور برای تهیه گزارش های حوزه گردشگری و معرفی آثار تاریخی و کهن ایران از جمله حوزه فعالیت گروه ها و تیم های خبری و رسانه ای حاضر در کشورمان بوده است. 
درحال حاضر حدود ١٥٠ رسانه بین المللی دارای دفتر نمایندگی فعال در ایران هستند و رسانه های دیگری که در ایران دفتر ندارند، بنابر تقاضا، مجوز فعالیت مدت دار دریافت می‌کنند. این مجوزها حسب تقاضای رسانه ها، رسیدگی می شود؛ در برخی موارد بنا به دلایلی پاسخ منفی یا مشروط داده می شود و در مواردی نیز با درخواست آنها به صورت مجوز موقت زمان دار، موافقت می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: