انتشار: ۲۱:۲۳ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به اتفاق معاون گردشگری، رئیس کل بانک مرکزی و معاون ارزی وی تا پایان هفته برای تصمیم گیری درباره تهیه و تبدیل ارز گردشگران خارجی جلساتی خواهیم داشت.
به گزارش تابناک فرهنگی، علی اصغر مونسان روز شنبه در بازدید از موزه بانک سپه درباره تاثیر نوسانات ارز در گردشگری اظهار کرد: دولت یک الگو برای کنترل وضعیت بازار ارز تعیین کرده اما چون این الگو در ابتدای راه است ممکن است نواقصی داشته باشد.
وی افزود: در جلسه با مسئولان بانک مرکزی باید مشخص شود گردشگر خارجی کجا ارز مورد نظرش را تبدیل کند؛ زیرا به نظر می رسد تعامل با بانکهای منتخب برای گردشگران خارجی سخت باشد.
مونسان گفت: نگرانیم اگر تدبیر خوبی در نظر گرفته نشود پای دلالان مجددا به این قضیه باز شود و از طرف مقابل برای گردشگر ایرانی که می خواهد به خارج سفر کند، اگر کسی بیش از آنچه دولت تمهید کرده نیاز به ارز دارد باید چگونه ارز را تهیه کند.
وی تاکید کرد: من اعتقاد ندارم برای تقویت و رونق گردشگری داخلی، خروجی گردشگر را کم کنیم؛ راه حل ما برای رونق گردشگری داخل نباید ایجاد موانع برای سفر به خارج باشد.

**در معرفی ظرفیتهای کشور به گردشگران داخلی عملکرد خوبی نداشته ایم 
مونسان ادامه داد: سال گذشته، 8 درصد رشد ورود توریست خارجی داشتیم؛ البته همه مردم دنیا قبل از سفر به خارج، همه جای کشور خود را می بینند و شاید عکس این اتفاق در ایران به این برمی گردد که ما در معرفی همه ظرفیت های کشور به هموطنانمان خوب عمل نکرده ایم.
وی افزود: تلاش ما در این باره در نوروز موفقیت آمیز بود و نتیجه نشان داد که این کار می تواند عملی شود کما اینکه در این ایام یک اقتصاد 20 روزه موفقی از نظر گردشگری در کشور داشتیم.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: برای ایام تابستان و تعطیلات احتمالی زمستان هم برنامه ای مشابه نوروز خواهیم داشت.
به گزارش تابناک فرهنگی ، موزه بانک سپه که امروز مورد بازدید معاون رئیس جمهوری قرار گرفت یکی از زیباترین و غنی ترین موزه های ایران است که در سال 1342به‌ دست تیمسار آق‌اولی مدیرعامل وقت بانک سپه تأسیس شد. 
حدود 20 هزار قطعه سکه که روایتگر تاریخ ایران هستند با استانداردهای بالا در این موزه نگهداری می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: