انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
دبیر اجرایی سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران گفت: این فستیوال در بخش اجراهای صحنه ای و محیطی 121 اجرا از 88 آهنگساز خارجی و ایرانی را برگزار می کند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، احسان تارخ روز سه شنبه در نشست خبری سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران اظهار داشت: فراخوان این جشنواره آبان ماه سال 96 منتشر شد و علاقه مندان به شرکت در آن سه ماه فرصت داشتند تا ثبت نام کنند.
وی ادامه داد: در این مدت 133 هنرمند در قالب ۲۷ گروه موسیقی شرکت کردند که در نهایت 121 اجرا از 88 آهنگساز داخلی و خارجی برای حضور در این رویداد پذیرفته شد.
تارخ با بیان اینکه هنرمندانی از کشورهای بلژیک، سوییس، ایتالیا، جمهوری چک، آلمان و لهستان در این فستیوال حضور دارند، افزود: اجراهای محیطی بر اساس تقویم جشنواره، در موزه هنرهای معاصر و برج آزادی و اجراهای صحنه ای در تالار رودکی و کارگاه دور تالار حافظ برگزار می شود. 
وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی واحد 46 تهران با حضور مدرسان خارجی، میزبان پژوهشگران و دوستداران به هنر موسیقی است.
دبیر اجرایی سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران گفت: فروش بلیط اجراها از طریق سایت تیوال امکان پذیر است که از بعد ازظهر امروز فعال می شود، برای تمام شرکت کنندگان دوره های گذشته نیز تخفیفات ویژه ای در نظر گرفته شده است.
دبیر هنری سومین فستیوال موسیقی معاصر تهران نیز اظهار کرد: در تلاش هستیم تا این رویداد فقط مختص به یک هفته نباشد و تا جایی که امکان دارد، از رویداد یک هفته ای تبدیل به یک رویداد استاندارد بین المللی شود تا بتوان آن را در قالب یک رویداد مرجع که میزبان هنرمندان و مخاطبان موسیقی است، برگزار کرد.
نوید گوهری ادامه داد: مخاطبان در این رویداد در طول یک هفته با 80 رویکرد متفاوت آهنگساز بین المللی جوان و با تجربه آشنا می شوند؛ رویکردهایی که دربرگیرنده نکات مهمی است.
وی اضافه کرد: تاکید زیادی بر استانداردسازی و کیفیت آثار وجود دارد که توجه به این موضوع در همه بخش ها مهم است هرچند توجه ویژه ای به ایجاد تعامل میان آهنگسازان داریم.
گوهری افزود: افتتاحیه ساعت 16 روز جمعه اول اردیبهشت ماه در موزه هنرهای معاصر با دو اجرا برگزار می شود.
مشاور هنری سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران هم گفت: مانند سال گذشته نسبت به انتخاب گروه های شرکت کننده اقدام کردیم با این تفاوت که در دوره سوم به آهنگسازان زن ایرانی توجه ویژه ای داشتیم.
آیدین صمیمی مفخم ادامه داد: توجه به آهنگسازان زن در ایران و کشورهای دیگر کمتر است از این رو امیدواریم در این دوره با توجه به تمرکز بر این موضوع، شاهد اتفاقات بهتری در حوزه بین الملل باشیم.
به گزارش تابناک فرهنگی، سومین فستیوال بین المللی موسیقی معاصر تهران در سه شاخه «اجرای صحنه‌ای»، «اجرای تجربی/ الکترونیک» و «سمینارهای پژوهشی» از۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت سالجاری با حضور هنرمندان ایرانی و ۶ کشور خارجی در موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: