انتشار: ۱۹:۴۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷
سی ‌و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش فیلم «150میلی گرم» برای دانش ‌آموزان و آغاز کلاس‌های دارالفنون کار خود را به صورت غیر رسمی آغاز کرد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، جشنواره جهانی فیلم فجر پیش تر نیز اعلام شده بود با نمایش فیلم «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی از روز پنجشنبه 30 فروردین کار خود را به طور رسمی آغاز خواهد کرد.
این رویداد هنری از صبح امروز (سه شنبه 28 فروردین) با برگزاری بخش «زنگ هفتم» که مخصوص نمایش فیلم «150میلی گرم» برای دانش آموزان دبیرستانی است، در پردیس چارسو کار خود را به صورت غیر رسمی آغاز کرد. 
در این بخش فیلم هایی متناسب با سن و سلیقه دانش‌آموزان ایرانی به نمایش در می‌آید و فیلم‌های خارجی حاضر نیز دوبله فارسی هستند تا دانش‌آموزان بتوانند ارتباط بهتری با آنها برقرار کنند. 
به غیر از سالن های پردیس چارسو، آثار حاضر در بخش «زنگ هفتم» در سینماها و پردیس های ملت، رازی، راگا، فلسطین، ماندانا، فرهنگ، آزادی، تماشا و مگامال به نمایش درمی آیند. 
قبل از نمایش هر فیلم در بخش «زنگ هفتم»، یک کارشناس سینما درباره موضوع و داستان اثر برای دانش‌آموزان صحبت می کند. 
همچنین کلاس‌های بخش دارالفنون جشنواره با حضور110 نفر از دانشجویان این بخش از صبح امروز کار خود را آغاز کرد.
مهران کاشانی و نغمه ثمینی فیلمنامه نویس به عنوان استادان دو روز ابتدایی دارالفنون کلاس های خود را با عنوان فن و تکنیک فیلمنامه نویسی آغاز کرده اند.
از امروز تا پنجشنبه که زمان آغاز رسمی جشنواره است، هر روز دو کلاس سه ساعته برای دانشجویان برگزار خواهد شد و همزمان با افتتاح رسمی جشنواره کلاس‌های تخصصی دانشجویان آغاز می شود.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397) در تهران برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: