انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر، نمایش هویت و مدنیت انسانی است ، نمایش هنری است که گفت و گو با آن با وجه های مختلف آغاز می شود؛ چرا که انسان از زمانی که هنرمندانه سخن گفتن را با دیگری آغاز کرد زبان تئاتر نیز از همان زمان ایجاد شد.
به گزارش تابناک فرهنگی ،سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در آیین افتتاحیه ساختمان جدید خانه تئاتر واقع در خیابان سمیه تهران تصریح کرد: اهالی تئاتر امروز صاحبخانه شده است که با آغاز به کار این خانه می توانند بهره بهتری برای هنر نمایش ببرند.
وی نشان کرد: تئاتر زبان نقد است و انسان از زمانی که خواست هنرمندانه نقادی کند با زبان تئاتر سخن گفت.
صالحی با تاکید بر اینکه تئاتر، هنری به زبان مردم است اظهار کرد: از زمانی که جمعیت ها شکل گرفتند و انسان خواست با زبان هنری صحبت کند تئاتر متولد و زبان هنر مردمی شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با تلاش گسترده بسیاری افراد چنین فضایی(ساختمان جدید خانه تئاتر) آماده شده است تا جمع هنرمندان با خیالی راحت گرد یکدیگر قرار گیرند گفت: هنرمندان باید این هنر را به عنوان وجه مدنیت انسانی ، پویا تر کنند.
** خواستار باقی ماندن خانه تئاتر فعلی برای هنرمندان این عرصه هستیم
ایرج راد ، مسئول پیگیری ساخت ساختمان خانه تئاتر در آیین افتتاحیه ساختمان جدید خانه تئاتر با ارائه گزارش کوتاهی برای ساخت خانه تئاتر گفت: مدت 11 سال زمان گذشت تا بتوانیم خانه تئاتر را با کمترین هزینه بسازیم اما در این راه بهترین امکانات را برای این فضا فراهم کردیم.
ایرج راد با بیان اینکه در زمان ایجاد خانه تئاتر فضایی برای اعضاء وجود نداشت تصریح کرد: بر همین اساس برای تشکیل جلسات مدتی در اداره کل هنرهای نمایشی به مدت یک ساعت، دوره ای در خانه هنرمندان به مدت دو ساعت و مدتی هم در تالار هنر تشکیل جلسه می دادیم.
وی افزود: بعدها مکان فعلی خانه تئاتر را شامل چهار آپارتمان مخروبه و پر از موش و با قرارداد عاریه ای شهرداری با تلاش هیات مدیره خانه تئاتر به دست آوردیم.
وی با بیان اینکه از همان زمان متوجه شدیم اهالی تئاتر باید مکانی را برای خود داشته باشند اظهار کرد: در دولت هفتم و هشتم دو میلیارد ریال بابت خرید مکان گرفتیم و ساختمانی 55 ساله خریداری شد.
راد با اشاره به اینکه پس از 17 ماه پیگیری توانستیم اجازه ساخت بگیریم خاطر نشان کرد: در طول 11 سال ساخت ساختمان جدید خانه تئاتر سالانه یک میلیارد ریال از شهرداری تهران کمک دریافت کردیم.
وی افزود: در این مدت توانستیم با کمک هزینه های دریافتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت مناسب بهترین امکانات را برای خانه تئاتر جدید فراهم کنیم.
عضو هیات مدیره خانه تئاتر تاکید کرد: خانه تئاتر متعلق به تمامی هنرمندان است و هیچ کجای آن به نام کسی نیست.
وی همچنین در پایان خواستار شد که شهرداری تهران مکان فعلی خانه تئاتر را نیز برای این هنرمندان باقی بگذارد.
در این آیین گونه های مختلفی از نمایش های ایرانی اجرا شد .
در ایین افتتاحیه ساختمان جدید خانه تئاتر، سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر ارشاد، شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی، حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نیز علی مرادخانی معاون سابق امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.
شماری از هنرمندان سینما و تئاتر کشور از جمله ژاله علو، علی نصیریان، بهزاد فراهانی، اصغر همت ، نیز از شرکت کنندگان این آیین بودند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: