انتشار: ۱۹:۲۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
"ﺟﻼل اللهیاری" هنرمند هرمزگانی شب گذشته(18 فروردین) در سن 62 سالگی دارفانی را وداع گفت.
‌به گزارش تابناک فرهنگی ؛فرزند زنده یاد اللهیاری در گفت و گو با ایسنا، ضمن تأیید این خبر افزود: پدرم در این مدت از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار بود اما طی یک هفته گذشته به دلیل عارضه‌ای راهی بیمارستان شد.
آرمان اللهیاری با بیان اینکه شب گذشته(18 فروردین) ساعت 22 خبر فوت پدرم را از بیمارستان اطلاع دادند، اضافه کرد: متأسفانه ایست قلبی علت فوت پدرم بود.
وی با اشاره به اینکه این اواخر تنها دوستان پدرم همچون حسین قدسی نژاد، محمد محترم پناه جویای احوالش بودند، اظهار کرد: در این مدت مسئولی یادی از پدرم نکرد و کسی به یادش نبود و به نوعی پیشکسوتان در استان هرمزگان فراموش شدنی هستند.
به گزارش ایسنا، از زنده یاد اللهیاری آثاری همچون "پیرمرد، غصه، دختلوک، گل کاغذی" و بسیاری آثار دیگر به یادگار مانده است.
پیکر زنده یاد "اللهیاری" سه شنبه در قطعه مفاخر آرامستان بندرعباس به خاک سپرده می‌شود
پیکر زنده یاد جلال اللهیاری سه شنبه در قطعه مفاخر آرامستان شهر بندرعباس به خاک سپرده می شود.
آرمان اللهیاری در گفت و گو با ایسنا، افزود: سه شنبه(21 فروردین) ساعت 16 مراسم خاکسپاری پدرم در در قطعه مفاخر آرامستان شهر بندرعباس برگزار می شود.
وی ادامه داد: از تمامی هنرمندان و پیشکسوتانی که با همدردی خود تسلای خاطر خانواده‌ام بودند، سپاسگزارم.
‌‌به دنبال ایجاد انگیزه فعالیت مجدد در زنده یاد اللهیاری بودم/باید قدر پیشکسوتان موسیقی را بدانیم
یک فعال موسیقی گفت: نسل جوان هر روز بیشتر از دیروز به فضای موسیقی ورود پیدا می کند و لازمه این کار شناخت پیشکسوتان و آثار آن هاست.
امید محبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا،‌ افزود: "ﺟﻼل اﻟلهیاری" از هنرمندانی بود که سال‌ها برای پیشرفت موسیقی استان هرمزگان تلاش کرد.
وی با بیان اینکه ترانه"غصه" که با شعری از محمد علی قویدل توسط زنده یاد "ﺟﻼل اﻟلهیاری" به اجرا درآمد از ترانه‌های خاطره ساز موسیقی هرمزگان شد.
محبی با اشاره به اینکه ترانه "پیرمرد" از سوی زنده یاد اللهیاری به اجرا درآمد که با استقبال غیرقابل باوری همراه شد و حتی توسط استان های همجوار اجرا شد، اضافه کرد: ترانه "دختلوک" دیگر اثری بود که حتی توسط گروه مامبولیوا بازخوانی شد و در زمان خود اثری تحسین برانگیز بود و تنظیم و سبکش یک پله بالاتر از زمان انتشارش بود.
این فعال موسیقی با بیان اینکه تصمیم گرفتم تا با ساختن قطعات ماندگار در ثبت ترانه‌های قدیمی و ماندگار هرمزگان قدمی بردارم، عنوان کرد: در این کار سعی کردم از خوانندگان پیشکسوت و صاحب اثر استفاده کنم و آن‌هایی که در قید حیات نیستند، جایگزین‌شان خوانندگان نسل جدیدتر باشند.
وی با اشاره به اینکه ترانه "غصه" را با جمع بندی صورت گرفته با فاضل پیش قرار شد زنده یاد اللهیاری به اجرا در آورد که با استقبالش همراه شد، خاطرنشان کرد: قصدمان این بود تا بار دیگر وی به روی صحنه بیاید و پس از این ترانه به فعالیت مجدد بپردازد و اتفاقا در ضبط اثر وی فی البداهه و در همان بار نخست بدون حتی اینکه نت‌ها را ببیند، به اجرا درآورد و بدون هیچ تغییراتی همان برداشت نخست را منتشر کردیم.
محبی با بیان اینکه باید مراسمات تجلیل از پیشکسوتان همچون قنبر راستگو و علی پورسیار باید بیشتر برگزار شود، اضافه کرد: نسل جوان هر روز بیشتر از دیروز به فضای موسیقی ورود پیدا می کند و لازمه این کار شناخت پیشکسوتان و آثار آن هاست.
این فعال موسیقی با اشاره به اینکه باید اصالت موسیقی هرمزگان را حفظ کنیم، تصریح کرد: احمد توحدی، ابراهیم شهدوستی، حسین قدسی نژاد و بسیاری از پیشکسوتان دیگر باید قدرشان بیشتر دانست و نباید تنها به یاد پیشکسوتانی باشیم که جلوی چشم هستند بلکه باید به یاد کسانی باشیم که خانه نشین هستند و مدت‌ها از فعالیت دست کشیده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: