انتشار: ۱۹:۱۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت : شمار گردشگران آستارا در ایام نوروز 1397 از مرز یک میلیون نفر گذشت.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛«یونس رنجکش» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 25 اسفندماه سال 1396 تا 15 فروردین 1397 بیش از 262 هزار خودرو وارد شهرستان آستارا شد که در مجموع شمار مسافرین ورودی به این بندر مرزی بیش از یک میلیون و 50 هزار نفر برآورد شده است.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد گردشگر بر اساس رصدهای آماری میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیروی انتظامی شهرستان استخراج شده است.
وی یادآور شد: بر اساس آمارهای ارائه شده همه هتل‌ها و مراکز اقامتی شهرستان آستارا در طول تعطیلات نوروز امسال ظرفیت آنها بیش از 90 تا 100 درصد تکمیل بوده است.
فرماندار آستارا خاطر نشان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال بیش از 63 هزار تردد مرزی نیز انجام گرفته است و شمار گردشگران خارجی که عمدتاً از جمهوری آذربایجان بوده‌اند، نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.
وی، با تشکر از همه عوامل مدیریت خدمات سفر در این شهرستان، یادآور شد: با توجه به اقدامات خوب و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در نوروز امسال هیچگونه حادثه خاصی گزارش نشده است و به طور کل رضایت‌مندی گردشگران نیز فراهم شده بود.
رنجکش ادامه داد: برگزاری هشت جشنواره نوروزی، راه‌اندازی تور آستاراگردی از جمله برنامه‌های فرهنگی این شهرستان در نوروز امسال بوده است.
وی تصریح کرد: مدارس، زائرسراها و کمپ‌های اقامتی نیز از جمله مراکزی بودند که در کنار هتل‌ها و مهمانسراها پذیرای اسکان گردشگران در آستارا بودند که پیش از ۲۵۰ هزار نفر نیز در این اماکن اقامت داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: