انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: آمار خروج گردشگران ایرانی را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنیم به نظر نمی‌آید که این آمار نسبت به جمعیت کشورمان زیاد باشد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛نشست خبری رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره فعالیت های ستاد هماهنگی خدمات سفر پیش از ظهر امروز هجدهم فروردین ماه در سازمان میراث فرهنگی برگزار شد و علی اصغر مونسان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه قبلا گفته شده بود آمارهای اعلام شده توسط این سازمان قابل ارزیابی نیست چون حساب‌های اقماری در گردشگری وجود ندارد گفت: این طور نیست که آمارها غیرقابل استناد باشند.  
مونسان افزود: آمارهایی که اعلام می‌شود تا حد زیادی درست است؛ پیش‌بینی ما این است که چون ما فقط آمار اقامتگاه‌های رسمی را اعلام کرده‌ایم و هنوز آمار چادرها را نداریم حتی این میزان سفر اعلام شده بیشتر بوده است. ما امیدواریم حساب اقماری را امسال بتوانیم تا حدی جلو ببریم.
وی همچنین درباره آمار مربوط به نسبت گردشگران ورودی و خروجی نیز گفت: آمار گردشگران خروجی در ایام نوروز پس از دریافت از پلیس مهاجرت اعلام می‌شود. ما از ایام نوروز به بعد شاهد رشد سفر توریست‌های خارجی به ایران نیز خواهیم بود.
مونسان همچنین درباره مشکلات گردشگران ایرانی در خارج از کشور نیز گفت: یکی دو کلیپ در فضای مجازی درباره مشکلات گردشگران منتشر شده بود که ما نیز آنها را اطلاع داده و پیگیری کردیم این طور نیست که گردشگران ایرانی هنگام سفر به خارج از کشور دچار مشکل باشند و ما به آنها طوری نگاه کنیم که انگار جرمی مرتکب شده‌اند. ما در حال استخراج آمار درستی از میزان خروج گردشگران هستیم و اگر با کشورهای دیگر که گردشگرفرست هستند، آمار خروجی مان را مقایسه کنیم من فکر نمی‌کنم آمارگردشگران خروجی ما نسبت به جمعیت کشورمان زیاد باشد.  
مونسان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه سامانه ۰۹۶۲۹ که به عنوان سامانه ثبت  شکایت اعلام شده بود، به درستی کار نمی کرد و مردم برای ثبت شکایت با مشکل مواجه بودند ولی مسئولان خبر از کاهش آمار شکایت ها می دهند نیز توضیح داد: این طور نیست شکایت ها ثبت شده است.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره اینکه مدیرکل موزه های کشور خبر از بازدید بیش از ۷ میلیون نفر از موزه ها، بناها و محوطه های تاریخی و گردشگری کل کشور را داده است اما در این نشست آمار ۱۳۲میلیون بازدید ارائه شد گفت: ما آمار کل کشور را ارائه می کنیم اما مدیرکل موزه ها تنها آمار موزه ها را داده است.  
مونسان همچنین درباره پرتال جامع گردشگری ایران و اینکه این سایت هیچ اطلاعات گردشگری و تاریخی ندارد گفت: من فکر می کنم با سایت دیگری اشتباه گرفته اید این سایت ۶ میلیون بازدیدکننده داشته و تلاش شده تا اطلاعات گردشگری در آن وجود داشته باشد.
مونسان درباره گردشگری دریایی نیز گفت: در حاشیه بازدید از تورهای راهیان نور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشت و اعلام شد هر کسی در حوزه گردشگری دریایی شناور خریداری کند و ۱۰ درصد از سرمایه نیز متعلق به خودش باشد، ۹۰ درصد بقیه آن را سازمان بنادر به صورت وام در اختیار او قرار خواهد داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: