انتشار: ۱۹:۰۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
وزیر فرهنگ روسیه گفت: درآمدهای حاصل از میزان بازدید ازموزه‌های این کشور طی ۵سال گذشته ۱۵۱درصد رشد داشته و این رشد شاید در هیچکدام از بخش‌های دیگر اقتصادی اتفاق نیفتاده است.
به گزارش خبرنگار تابناک فرهنگی ؛ولادیمیر مدینسکی، وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه در سخنرانی خود در مجلس شورای فدراسیون این کشور گفت: در روسیه صف‌هایی طولاتی برای شرکت در کنسرت‌های موسیقی کلاسیک و نمایشگاه‌ها در موزه‌ها وجود دارد و به نام هنر، مردم در صف می‌ایستند.
وزیر فرهنگ روسیه در خصوص میزان استقبال شهروندان روسیه از کنسرت‌ها و نمایشگاه‌ها گفت: طی دو سال گذشته، ما شاهد تقاضای وافر بلیط از سوی مردم در اجراهای موسیقی کلاسیک ارکستر فیلارمونیک بوده‌ایم، گاهی مردم از شب قبل برای حضور در کنسرت‌های موسیقی کلاسیک در صف می‌ایستادند. در سال‌های اخیر فروش بلیط‌های اجرای موسیقی کلاسیک، ۲۷ درصد افزایش یافته است. شاید در هیچ کجای دنیا، شاهد این روند نباشیم.
وی در ادامه افزود: صف علاقه مندان، در نمایشگاه‌های برگزار شده از آثار آیوازوفسکی، سروف، ورشاگین که همگی از نقاشان معروف روسیه هستند، زندگی فرهنگی شهروندان روسیه را از دیگر کشورها متمایز می‌سازد.
بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در روسیه آن را تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، مدینسکی همچنین گفت: در سال ۲۰۱۷ میزان استقبال از موزه‌های کشور به ۱۲۵ میلیون نفر بازدید کننده رسید که این میزان تقریباً ۴۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۲ است.
به گفته وی، درآمدهای حاصل از میزان بازدید از موزه‌های فدراسیون روسیه شامل فروش بلیط، برنامه‌های ویژه و فروش کتاب، در طی پنج سال گذشته ۱۵۱ درصد رشد یافته است. مدینسکی گفت: «برای من جای تعجب است که آیا بخش دیگری از اقتصاد کشور ما، با چنین رشدی در طول پنج سال گذشته روبرو بوده است یا خیر!؟»
در عین حال، وزیر فرهنگ روسیه اظهار کرد که این ارقام تنها مختص به موزه‌های هنر کلاسیک کشورش است و اگر ما تمامی موزه‌های کشور را در نظر بگیریم، این رقم به مراتب بیشتر خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: