انتشار: ۱۷:۴۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام امور در زیرساخت های سازمان سینمایی را رو به رشد عنوان کرد و گفت: وحدت سازمان سینمایی و صنوف مرتبط یک ضرورت انکارناپذیر است که باید هم‌فکری و هم‌اندیشی زیر مجموعه ها با هم به مانند امروز همچنان ادامه داشته باشد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ سیدعباس صالحی روز دوشنبه در نشستی با رئیس و مدیران سازمان سینمایی افزود: اخبار خوب مستمر که از سال ٩٦ شروع شده و تاکنون هم تداوم داشته می‌تواند فضای امیدبخش در سینما را تقویت کند.
وی ضمن قدردانی از توجه این سازمان به زیرساخت‌های سینما گفت: سال گذشته حدود ١٠٠ سالن ساخته شد که این مهم نشانگر تداوم توجه به زیرساخت‌ها در حوزه سینمایی است.
عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: به طور طبیعی این موضوع برای مجموعه نظام، دولت، اهالی فرهنگ و هنر و سینما، خبر خوشحال کننده‌ای به شمار می آید.
صالحی آمار فروش سینماها در پایان سال 96 را رو به افزایش دانست و اظهار داشت: فروش بالای سینما به طور یقین به اقتصاد سینما کمک خواهد کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارزیابی مثبت سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر سال ٩٦ موفق، آبرومند و موثر و از طرفی نیز بازتاب‌ها هم به طور کلی مثبت ارزیابی شده است.
صالحی در ادامه به استقبال خوب مردم از اکران های نوروزی در سال ٩٧ اشاره و تاکید کرد: این مهم نشانگر تولید و عرضه آثار خوب و فاخر است که مورد توجه مردم قرار گرفته است.
** توجه به اقتصاد سینما همواره مورد توجه است
رئیس سازمان سینمایی نیز در این نشست در تشریح سیاست‌های کلی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری برای سال ٩٧ اظهار داشت: امسال در سه حوزه، برنامه‌ریزی وسیعی صورت گرفته است؛ حوزه نخست که در ادامه فعالیت‌های سال ٩٦ قرار می‌گیرد، ادامه تفویض تصدی‌گری‌ها به بخش خصوصی مسئول خواهد بود.
محمدمهدی حیدریان توجه ویژه به اقتصاد سینما و تقویت زیر‌ساخت‌ها و همچنین تلاش در جهت تقویت محتوای آثار سینمایی را سرفصل‌های اصلی دیگر سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری در همکاری با بدنه سینمای ایران برای سال ٩٧ عنوان کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: