انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: میزان ورود گردشگران به استان در نوروز امسال 2 درصد، اسکان در اماکن اقامتی 6 درصد و بازدید از اماکن تاریخی 34 درصد رشد داشته است.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛جلیل بالایی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در نوروز 97 یک میلیون و 995 هزار و 244 گردشگر وارد استان شدند که نسبت به نوروز 96 رشد 2 درصدی داشته است.
به گفته او 'طی تعطیلات نوروزی 285 هزار و 781 نفر شب هم در اماکن اقامتی استان اسکان داشتند که از نوروز سال گذشته 6 درصد بیشتر بوده است.'
'بازدید از آثار تاریخی و اماکن تفریحی دارای بلیط استان کرمانشاه' هم دیگر موردی بود که بالایی به آن اشاره کرد و گفت: مجموع بازدیدها در نوروز به 217 هزار و 470 نفر رسید و از سال گذشته 34 درصد بیشتر بود.
به گفته او، استان کرمانشاه رتبه پنجم کشور را در بلیط فروشی اماکن تاریخی و تفریحی کسب کرده است.
آنچنان که بالایی گفت: مجموعه تاریخی طاق بستان با 105 هزار بازدید و 26 درصد رشد نسبت به نوروز 96 رتبه اول بیشترین بازدیدها را داشته است، سپس مجموعه تاریخی بیستون با 59 هزار بازدید و 51 درصد رشد و غار قوری قلعه با 25 هزار بازدید و 45 درصد رشد؛ تکیه معاون الملک و معبد آناهیتا هم در رده های بعدی قرار گرفتند.
**فروش بیش از 15 میلیارد ریالی صنایع دستی و موادغذایی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه همچنین عنوان کرد: در نوروز امسال در 62 نقطه استان 630 غرفه صنایع دستی، سوغات و سیاه چادر با تمرکز بر غذاهای بومی و محلی برپا شد که بیش از 15 میلیارد ریال فروش داشت.
برپایی 23 نوروزگاه با 350 برنامه دیگر اقدام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه بود که بالایی به آن اشاره کرد و افزود: امسال یک کاروان فرهنگی 15 نفره سیار برای اجرای برنامه به همه شهرستان ها و مناطق محروم استان اعزام کردیم.
آنچنان که او بیان کرد: در نوروز امسال 2 هزار و 55 مورد نظارت هم بر واحدهای اقامتی، تفرجگاه ها و اماکن تفریحی صورت گرفته که 44 درصد بیشتر از پارسال بوده است.
او گفت: در نوروز امسال تنها یک شکایت رسمی وجود داشت و تعدادی هم پیشنهاد و اعتراض شفاهی از سوی شهروندان مطرح شد.
به اعتقاد بالایی، وقوع زلزله در استان کرمانشاه یکی از دلایل افزایش نیافتن قابل توجه تعداد گردشگران بوده است.
در استان کرمانشاه علاوه بر صدها اثر بکر طبیعی و مذهبی، بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده وجود دارد که کتیبه جهانی بیستون، مجموعه تاریخی طاق بستان و معبد آناهیتا از مهمترین آنها هستند.
سال گذشته یک میلیون و 967 هزار و 581 گردشگر از استان کرمانشاه دیدن کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: