انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
همزمان با آیین گشایش نمایشگاه موزه لوور در تهران بانک آینده با انتشار بیانیه ای تاکید کرد: احترام به فرهنگ و تمدن جهانی، ضامن آزادی و صلح در آینده است.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی؛ نمایشگاه موزه لوور، عصر دوشنبه ( 14 اسفند 96) با حضور « ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه  فرانسه در حضور «ژان لوک مارتینز» رئیس موزه لوور در موزه ملی ایران افتتاح شد.

احمد مرآت نیا  مشاور ارشد مدیرعامل بانک آینده در این مراسم ضمن سخنرانی بیانیه رسمی این بانک را قرائت کرد. در این بیانیه با تاکید بر این که «نمایش آثار ارزشمند موزه لوور در موزه ملی ایران برای همیشه در تالار افتخارات بانک آینده به عنوان یک خاطره و رویداد زرین بین المللی خواهد درخشید»، آمده است:«تمدن ایران از دوران باستان، در صلح و دوستی با تمدن های جهانی بوده و فرهنگ اصیل ایرانی بر پایه احترام به فرهنگ های غنی و ریشه دار در جهان استوار است.»

این بیانیه می افزاید:«ایرانیان اصیل و فرهنگ دوست همچون اجداد و نیاکان خویش، تمامی تمدن های جهان را ارج می نهند و امکان گفتگو میان فرهنگ های مختلف را زمینه ساز توسعه و صلح در جهان می دانند. نمایش آثاری از فرهنگ ها و تمدن های جهانی با همکاری موزه لوور فرانسه و موزه ملی ایران، نشان دهنده ارتباط عمیق و دوستانه تمدن هاست که "از گذشته تا آینده" وجود داشته و خواهد داشت.»

در این بیانیه همچنین تاکید شده است:«بانک آینده به عنوان یک بانک خصوصی ایرانی، در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود همواره بر فعالیت های "آینده ساز" تمرکز نموده و با فراهم کردن امکان آموزش و تحصیل برای کودکان ایرانی، در اندیشه ساختن آینده ای است که کرامت انسانی در هر نقطه از جهان ارج نهاده شود.»

در این بیانیه تصریح شده است: «اندیشه آینده ساز» بر این باور است که مسیر « آینده » از « گذشته » می گذرد و احترام به فرهنگ و تمدن جهانی، ضامن آزادی و صلح در آینده است. بانک آینده با این اندیشه و هدف، از نمایشگاه موزه لوور در تهران حمایت می کند و با شعار «بانک آینده، حامی فرهنگ و تمدن جهانی» امیدوار است این رویداد فرهنگی و بین المللی بتواند پل مستحکمی میان گذشته تا آینده در سراسر جهان برقرار نماید.

این نمایشگاه که با حمایت بانک آینده و با شعار «بانک آینده، حامی فرهنگ و تمدن جهانی» در موزه ملی ایران افتتاح و به مدت چهار ماه تا (18 خرداد 97) برگزار می شود، شامل ۵۶ اثر از مجموعه آثار باستانی موزه لوور از جمله «مجسمه پادیمائس با لوح هروس در دست» از مصر باستان قرن چهارم قبل از میلاد مسیح و  «مینرو (Minerve) » اثری از قرن دوم بعد از میلاد مسیح که نمونه ای بسیار بارز از مجسمه سازی روم باستان است.

گفتنی است موزه ملی ایران در تهران، خیابان امام خمینی، نبش خیابان۳۰ تیر واقع شده است و علاقه مندان می توانند از روز سه شنبه (۱۵اسفند96) از نمایشگاه آثار موزه لوور بازدید کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: