انتشار: ۱۸:۰۷ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
یک اثر از رامبرانت، نقاش مشهور هلندیِ قرن هفدهم بزودی برای نخستین بار در کشور به نمایش درمی‌آید.
طبق گفته دکتر فریدون بیگلری، معاون امور فرهنگی موزه ملی ایران، این اثر که یکی از طراحی‌های این هنرمند مشهور در مجموعه رامبرانت موزه لوور است، همراه با منتخبی از آثار موزه مذکور در نمایشگاه  "موزه لوور در تهران"، روز دوشنبه 14 اسفند ماه در موزه ملی ایران به نمایش در می آید. 

بانک آینده اثر رامبرانت ازنمایشگاه لوور را به موزه ملی ایران آورد

بهرام کلهرنیا، عضو انجمن طراحان گرافیک ایران و استاد دانشگاه در خصوص اهمیت این اثر گفت: ساسکیا همسر رامبرانت در طول حیات کوتاهش سوژه شماری از نقاشی ها و طراحی های این هنرمند بود. یکی از این آثار که طرحی با مداد قرمز از مجموعه موزه لوور است، نخستین اثر از این هنرمند است که در ایران به نمایش درمی‌آید. استاد کلهرنیا افزود:  تمام انتظاراتي كه از يك قطعه استادانه داريد، همگي در اين كار يك جا جمع شده اند. طرح در اوج آسودگي و به رواني ترسيم شده است. خطوط سيال و پيچان، كنترل و تاكيدهاي دست طراح كه به خطوط ارزش‌هاي گوناگون بخشيده، حس شگرفي از نوسان‌هاي عاطفي را در خود انباشته است. طرح لحظه اي شگرف در باره ي صلح و عشق است که در ضربه هاي نرم و پيچان مداد سرخ طراح-شاعر هلندی ثبت شده است.

لازم به ذکر است از دیگر هنرمندان نقاش اروپایی آثار دیگری نیز در این نمایشگاه دیده می‌شود که مربوط به اوژن دلاکروا، کامی پیسارو، یان فان دراسترات و ساسوفِراتو و ..... هستند. طبق اعلام روابط عمومی موزه ملی ایران نمایشگاه "موزه لوور" در تهران روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه با حضور مقامات سیاسی و چهره های فرهنگی و هنری کشور در موزه ملی ایران گشوده می‌شود و تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت. آثار نمایشگاه شامل بیش از ۵۰ پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی و غیره است که از کشورهای فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق، ایران و هند هستند. این نمایشگاه با حمایت بانک آینده، حامی فرهنگ و تمدن جهانی برگزار می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: