انتشار: ۱۸:۵۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
کارگردان فیلم سینمایی شعله ور در نشست خبری این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با ارائه توضیحاتی درباره برخی اعتراض های مطرح شده در رسانه ها از معترضان خواست تا با مهربانی به تماشای این فیلم بنشینند.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛حمید نعمت الله عصر شنبه در پردیس سینمایی ملت درپاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اعتراض برخی افراد به ویژه در سیستان و بلوچستان برای نمایش این فیلم گفت: من هنوز درباره اعتراض برخی از مردم سیستان و بلوچستان اطلاعی ندارم و نمی دانم این بحث چقدر جدی است.
وی افزود: ظاهرا نمایش دادن مواد مخدر در این فیلم موجب ناراحتی برخی افراد شده است درحالی که شما فیلم را دیدید و آنچه که در آن مشخص است احترام به سرزمین سیستان و بلوچستان و مردم با فرهنگ آن است دیدید وقتی فرید (امین حیایی) وارد یک آرایشگاه می شود تا سیگار خود را روشن کند، آرایشگر به او اجازه نمی دهد ولی وقتی می خواهد خود را گرم کند، به او اجازه می دهد.
نعمت الله افزود: وقتی فیلم را می سازیم وظیفه داریم علاوه بر نشان دادن زیبایی ها و شکوه هر منطقه به مشکلات آن هم بپردازیم و نمی توانیم مشکلاتی مانند کم آبی، مواد مخدر و فقر را فراموش کنیم. به همین دلیل مردم با فرهنگ سیستان به خوبی در فیلم نمایش داده شده ولی معتقدم معترضان با حسن نیت بیشتری فیلم را نگاه کنند و در واقع با مهربانی به تماشای این فیلم بنشینند.
وی در پاسخ به خبرنگار تابناک فرهنگی  درباره طولانی بودن صحنه ها و مدت این فیلم گفت: قبول دارم که فیلم شعله ور طولانی شده و می توانیم آن را کوتاه کنیم ولی باید قبول کنیم که لحن و حال چنین فلیم هایی اینگونه است و میزان سنگینی و چابکی آن را با توجه به حال و هوای فیلم انتخاب کردیم.

** مصاحبه یکی از مسئولان به دلیل جوزدگی برخی صحبت ها بوده
محمدرضا شفیعی تهیه کننده فیلم شعله ور نیز در این زمینه گفت: اعتراض جدی نسبت به این فیلم مطرح نشده است. کسی که فیلم را ندیده چگونه می تواند اعتراض کند و این فیلم هنوز پخش نشده است. البته این اعتراض از سوی چند رسانه مطرح شده است.
وی افزود: البته این فیلم دو روز پیش در افتتاحیه جشنواره سیستان و بلوچستان به نمایش درآمد و چند نفر که در صف اول نشسته بودند نکاتی را مطرح کردند و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان طی یک مصاحبه 50 کلمه ای اعلام کرد که احتمالا فیلم شعله ور را در استان نشان نخواهند داد که این سخنان نیز ناشی از جوزدگی صحبت های همان چند نفر بوده است.
شفیعی همچنین درباره حضور فیلم شعله ور در جشنواره سال گذشته فیلم فجر گفت: بنده درباره قوانین جشنواره اطلاعی ندارم ولی پارسال قصد داشتیم این فیلم را به جشنواره برسانیم و تقریبا 25 دقیقه از آن را مونتاژ کردیم و آقای حیدری رئیس سازمان سینمایی گفت با این میزان از فیلم نمی توانیم آن را نمایش دهیم و لذا فیلم به جشنواره پارسال نرسید.

نمایشی از یک آسیب اجتماعی و بیماری روحی
هادی مقدم دوست نویسنده فیلم شعله ور درباره موضوع این فیلم گفت: هر وقت با نعمت الله فیلمنامه می نویسیم طرح آن را او مطرح می کند مثل فیلم بی پولی و قرار شد تا به موضوع حسد که یک مساله شایع و قدیمی است بپردازیم و بقیه مجهولات را در کنار این معلوم قرار دادیم و محصول آن فیلم شعله ور شد.
وی از حسد به عنوان یک بیماری روحی و روانی یاد کرد و گفت: یک مساله اجتماعی یعنی اشتیاق برای بهتر شدن و تمایز داشتن نیز یک موضوع بیرونی بود که با حسد پیوند زده شد.
مقدم دوست افزود: امروز این مساله اجتماعی باعث پایئن آمدن سطح رضایتمندی افراد از مشاغل خودشان شده و لذا این مساله به اضافه حسد مهمترین علت ساخته شدن فیلم شعله ور بود.
نویسنده فیلم شعله ور درباره انتخاب منطقه سیستان و بلوچستان برای این فیلم گفت: این منطقه به رغم محرومیت دارای تمایزاتی است که در شهرهای دیگر نیز وجود دارد و می خواهیم بگوییم شخصیت انسان است که اثرگذار است و روستا و شهر تفاوت چندانی در این زمینه ندارد.
در نشست خبری این فیلم علاوه بر کارگردان و نویسنده برخی از شخصیت های فیلم همچون مهدی سعدی تدوینگر، روزبه رایگا فیلمبردار و دارا حیایی، مژگان صابری و پانته آ مهدی نیا به عنوان بازیگر حضور داشتند.
فیلم شعله ور به کارگردانی حمید نعمت الله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی در حدود دو ساعت بر پرده پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد. نعمت الله و هادی مقدم دوست فیملنامه نویسان این فیلم بودند.
کارگردان، این فیلم را به مردم استان سیستان و بلوچستان تقدیم کرده و بخش های عمده آن در شهرهای زاهدان، زابل و میرجاوه فیلمبرداری شده است.
در پایان فیلم نیز همایون شجریان ترانه ای را از شعر مولانا اجرا می کند که با قوالی نصرت فتحعلی خان ترکیب می شود.
در خلاصه این فیلم آمده است: فیلم شعله ور داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که احساس می‌کند «عددی نشده» است و این احساس او همه‌ زندگی‌اش را تحت تأثیر قرار می‌دهد…
امین حیایی، دارا حیایی، زهرا خوش‌کام، پانته‌آ مهدی نیا، مژگان صابری و بهمن پرورش بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: