انتشار: ۱۴:۵۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۶
قبل از پیدایش اینترنت، مردم برای برنامه ریزی تعطیلاتشان از آژانس های مسافرتی کمک می گرفتند. این شرکت ها فعالیت رزرو بلیط هواپیما، قطار، رزرو هتل و همه موارد مشابه برای سفر را انجام می دادند. اما اکنون شما میتوانید با کمک سایت های رزرو آنلاین این کار را خودتان انجام دهید. اما انتخاب چه سایتی میتواند نیاز ما را به آژانس های هواپیمایی کم تر کند؟

این روزها میتوان سایت های گردشگری زیادی به عنوان فروش بلیط هواپیما و رزرو هتل را در گوگل جستجو کرد. یکی از بهترین سایت ها به نام سامانه هوشمند گردشگری جاینت علاوه بر خدمات سیستم پروازی و رزرو هتل، بخشی با عنوان اطلاعات پرواز فرودگاه ها را نیز دارد که میتوان در آن بخش، از آخرین برنامه پرواز مبدا و مقصد پرواز به صورت لحظه ای مطلع شوید. و آخرین وضعیت پروازی از جمله زمان نشستن هواپیما (landing) زمان پرواز هواپیما (take off) تمامی پروازهای ورودی و خروجی پروازهای داخلی و خارجی را دریافت کنید، اگر نوع هواپیما برای شما مهم است در این قسمت میتوانید نوع آن را بدانید، و با داشتن شماره پرواز از تاخیر یا لغو پروازتان اطمینان حاصل کنید. و در انتها وضعیت آب و هوای مبدا و مقصد را در چند روز آینده مشاهده کنید.

چگونه از وضعیت پرواز های کشور لحظه ای مطلع شویم؟

همچنین شما میتوانید در این بخش اطلاعات عمومی درباره آن فرودگاه را نیز مطالعه کنید. این بخش تمام سوالاتی که شما برای رسیدن به پاسخ آنها مجبور خواهید بود مدت های طولانی پشت خط تلفن فرودگاه ها منتظر بمانید پاسخگو است و شما میتوانید با چند لحظه نگاه اجمالی به این بخش، پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

مثلا من در سفر قبلی از این سایت بلیط مشهد به تهران رزرو کردم اما هوای مشهد کمی مساعد پرواز نبود. و من برای اینکه مطمئن شوم که این پرواز انجام خواهد شد یا نه! از طریق اطلاعات پرواز این سایت اطلاعات فرودگاه مشهد (هاشمی نژاد) و فرودگاه مهرآباد تهران، چگونگی وضعیت پرواز را چک کردم و با خیالی آسوده خود را به فرودگاه رساندم.

لیست امکانات اطلاعات پرواز:

1- اطلاعات پروازهای روزانه به صورت آنلاین و اینترنتی به همراه زمان تخمینی و واقعی پرواز

2- دریافت آنلاین و لحظه ای از آخرین میزان رطوبت هوا و دمای شهر مقصد

3- اطلاعات و توضیحات تکمیلی در مورد فرودگاه های هر استان

4- جستجو در میان پرواز ها بر اساس زمان و شماره پرواز و نوع ایرلاین

5- ارسال اطلاعات هر پرواز از طریق پیام کوتاه، ایمیل و شبکه های اجتماعی برای دوستانتان

6- دسترسی کامل و سریع به نقشه فرودگاه ها به همراه آدرس و وضعیت آب و هوایی فرودگاه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: