انتشار: ۲۱:۰۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶
نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال با شناخت برترین ها در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛اسماعیل بنی اردلان دبیرجایزه پژوهشی سال در آیین اختتامیه نخستین دوره این جایزه که عصر سه شنبه در موزه سینما برگزار شد، گفت: جایزه پژوهش، خودش یک پروسه پژوهشی طی کرد چرا که باید بررسی شود مسئله ما در پژوهش چیست و چه هدفی دارد.
وی افزود: دراین راستا تجمیع کردن کارهایی که به صورت جزیره توسط بخش‌ها و افراد مختلف انجام می‌شد در اولویت قرارگرفت و حتی مرجعی مثل ایران داک نیز وارد عمل شد.
او با اشاره به اینکه مسئله دوم مورد نظر این بود که سهم سینمای ما در دنیا چیست، افزود: همچنین اینکه چگونه باید سهم خود را تثبیت کنیم و در نهایت حاصل همه اقدامات محورهایی شد که می‌توانست مورد بررسی قرار گیرد.
دبیرجایزه پژوهشی سال با اشاره به اینکه پس از رسیدن مقالات به دبیرخانه، در شوراهای مشخص شده خوانده شدند، ادامه داد: این برنامه در آخر دو مسئله اصلی برای ما به همراه داشت؛ نخست اینکه سینمای ما از حیث تکنولوژی در چه جایگاهی قرار دارد و چه نسبتی با وضعیت معاصر داریم و دیگر اینکه اگر بخواهیم خارج از کشور اکران و بازار داشته باشیم، باید ایده‌های جدید نیز داشته باشیم.
بنی اردلان خاطرنشان کرد: خلاصه ماجرا این است که از این به بعد قرار است، پژوهشگران دیده شوند.
در ادامه این مراسم با حضور محمد مهدی حیدریان، امیر عالمی و خسرو دهقان برگزیدگان نخستین دوره جایزه پژوهش سینمای ایران معرفی شدند.
در بخش مقالات، محسن آقایی جشوقانی شایسته تجلیل شد.
در بخش موسسات و پژوهشکده ها، ضمن قدردانی از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد تجلیل شد.
در بخش پایان نامه، زینب قاضی زاده هاشمی تجلیل شد.
در بخش پژوهش مستقل سیدمحسن علوی پور و داوود ضامنی به طور جداگانه مورد تجلیل قرار گرفتند.
در پایان این مراسم نشان نخستین دوره جایزه پژوهشی سینمایی سال به موزه سینما اهدا شد.
در این مراسم اعلام شد که امسال جایزه ویژه پژوهش برگزیده سال به کسی اختصاص نیافته است.
در این مراسم علیرضا قاسم خان، محمود اربابی، حیدری خلیلی، امیر شهاب رضویان از جمله حاضران بودند.
در انتهای مراسم مستند «مادرکشی» پخش شد و نماد جایزه پژوهش سال سینما در موزه سینما قرار گرفت.
برچسب ها: موزه سینما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: