انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶
رییس سازمان سینمایی گفت: سینما برای جبران عقب ماندگی های خود نیازمند پژوهش است.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛محمدمهدی حیدریان در آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال که عصر سه شنبه 28 آذرماه در موزه سینما برگزار شد، با اشاره به اینکه همواره نگاه سیستماتیک و مبتنی بر برنامه دارد افزود: این نکته که سینما حاصل دوره بورژوازی است را نه رد و نه تایید می کنم اما باید دانست سینما محصول یک فرهنگ و تمدن دیگر است و احساس نیاز به آن در تمدنی دیگر شکل گرفت ولی متوقف به آنجا نشد.
وی اضافه کرد: این صنعت روز به روز با شتابی بیشتر، استفاده های متنوع تری پیدا کرد و با ورود به فرهنگ ما از درون مجدد بازتعریف شد.
رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه سیما زایش‌های جدیدی را تجربه می کند، ادامه داد: امروزه به نظرم، سینما در یکی از قله های رفیع قرار دارد چون انقلابی بزرگتر از انقلاب صنعتی شکل گرفته که انقلاب دیجیتالی است.
حیدریان تاکید کرد: پژوهشگران در عصر کنونی اهمیت زیادی پیدا می کنند و ما باید بتوانیم بخشی از عقب ماندگی ها در حوزه تکنولوژی را جبران کرده و همچنین به صورت همزمان با سرعت پدیده ها و تغییراتی که در جامعه ایجاد می‌شود را جلو برویم.
وی گفت: بعید می دانم هیچ یک از شماها ( دست اندرکاران سینما) حال امروز سینمای ایران را خوب بدانید، چون سینمای ما خودش را در مختصات جهانی تعریف نمی کند و به شدت به دنبال پاک کردن صورت مساله است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فیلم های ما باید با شهروند جهانی ارتباط برقرار کند، خاطرنشان کرد: سینمایی ما سهل و ساده پسندی در مخاطب را رایج کرده است بنابراین اگر امروز نتوانیم به سرعت تغییر کنیم وبا کیفیتی حرف بزنیم که مخاطب جهانی آن را بفهمد، حذف خواهیم شد.
حیدریان گفت: آمار استقبال از پردیس های سینمایی موید این است که مردم صرفا برای تماشای فیلم به سینما نمی آیند بنابراین همه ما باید بیدار شویم ، باید بتوانیم شهروند جهانی را حفظ کرده و با او ارتباط برقرار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: هر چند جایزه پژوهش سینمایی سال هر دو سال یکبار اتفاق می افتد اما باید به گونه ای سریع تر عقب ماندگی ها را جبران کرد تا سال آینده با رضایتی بیشتر در این حوزه حرکت کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: