انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بیان بی واسطه واقعیتهای جامعه امروز از دریچه تیزبین هنرمندان مستندساز با هدف انعکاس زیبایی ها، رفع کاستی ها و برطرف ساختن مشکلات، نشاندهنده دغدغه مندی، دلسوزی و احساس مسئولیت اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم است که به فردایی بهتر چشم دوخته اند.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛سیدعباس صالحی در پیامی به جشنواره بین المللی سینما حقیقت گفت: «سینما در عصر حاضر با بیان اعجازگونه خود، تاثیری شگرف بر مخاطبان دارد و زبانی گویا برای انتقال پیام به جامعه محسوب می شود.
سینمای مستند با ویژگی های منحصر به فرد، با بیانی صریح تر و صدایی رساتر، جهان پیرامون ما را با همه واقعیت هایش به تصویر می کشد و از این رو از مرتبه ای والاتر نزد اهل خرد و اندیشه برخوردار است.
بیان بی واسطه واقعیت های جامعه امروز از دریچه تیزبین هنرمندان مستندساز با هدف انعکاس زیبایی ها، رفع کاستی ها و برطرف ساختن مشکلات، نشان دهنده دغدغه مندی، دلسوزی و احساس مسئولیت اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم است که به فردایی بهتر و جامعه ای پویاتر چشم دوخته اند.
تردیدی نیست که از رهگذر حقیقت امروز می توان افقی روشن برای آینده ترسیم کرد. همچنان که مولای متقیان، علی(ع) فرمود: «حقیقت بهترین راهنما است» و این کلام نورانی سال هاست که چراغ راه جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» است. رویدادی که اکنون تجربه یک دهه برگزاری را پشت سر نهاده و در یازدهمین دوره برگزاری، شاهد همت والا و هنر درخشان عزیزانی است که با تلاش طاقت فرسا، جایگاهی شایسته و اعتباری ارزشمند در سطوح منطقه ای و جهانی به این جشنواره بخشیده اند.
از تمامی دست اندرکاران جشنواره سینما حقیقت صمیمانه قدردانی نموده و برای همه شرکت کنندگان، خالقان آثار و تماشاگران این رویداد از درگاه ایزد متعال توفیق و سربلندی آرزومندم».
یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران با عنوان «سینماحقیقت» به همت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی در روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: