انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف ابزار سنگی تاریخی در محوطه تاریخی بی‌بی‌زلیخایی سوق شهرستان کهگیلویه خبرداد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛محمود باقری در بازدید از برخی پروژه‌های کهگیلویه با اشاره به اینکه محوطه تاریخی بی‌بی زلیخایی سوق ثبت ملی شده است، افزود: با هدف کارهای علمی و پژوهشی فاز نخست کاوش این محوطه تاریخی با حضور کارشناسان میراث فرهنگی کشور آبان‌ماه امسال آغاز شد.
وی بیان کرد: در این کاوش‌ها ابزار سنگی مربوط به دوره نوسنگی بدون سفال کشف شده است که مطالعات اولیه نشان می‌دهد این ابزار برای ساخت ابزارآلات کشاورزی و شکار مردم آن دوره استفاده می‌شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پارک اسکان دهدشت به منظور رفاه حال گردشگران و مردم این شهر احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه 8میلیارد ریال است و هم‌اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در این پارک هفت آلاچیق، 54سکوی نشینمن، 2نمازخانه، آبخوری، ظرفشویی، هشت چشمه سرویس بهداشتی، حمام، سالن آمفی تئاتر روباز و روشنایی کامل پیش‌بینی شده است.
وی هدف از ایجاد پارک اسکان را اشتغال‌زایی، ایجاد درآمد پایدار و توسعه گردشگری در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد و ادامه داد: با تکمیل این پارک، مسافران و گردشگرانی که در ایام مختلف سال به شهرستان کهگیلویه سفر می‌کنند دیگر در نقاط شهری نمی‌توانند اسکان کنند و اسکان آنها در پارک اسکان صورت می‌گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با تمام توان از بخش خصوصی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری حمایت می‌کنیم.
باقری با تقدیر از ایجاد زیرساخت‌های سفره‌خانه سنتی در دهدشت، بیان کرد: سرمایه‌گذار این طرح برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت به بانک معرفی می‌شود.
وی در ادامه از عملیات دیوارکشی بافت قدیم دهدشت و پایگاه ملی این بافت نیز سرکشی کرد و از نزدیک از روش اجرایی حفاظت بافت قدیم دهدشت بازدید کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: