انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶
دو فیلم 'فروشنده' به کارگردانی اصغر فرهادی و 'رویاهای دم صبح' به کارگردانی مهرداد اسکویی جوایز اصلی «بین المللی جاده ابریشم چین» را از آن خود کردند.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛در جشنواره «بین المللی جاده ابریشم چین»که در شهر فوجو در مرکز استان فوجیان چین برگزار شد فیلم 'فروشنده' به کارگردانی 'اصغر فرهادی' بعنوان بهترین فیلم خارجی جشنواره و فیلم مستند 'رویاهای دم صبح' کار مهرداد اسکویی به عنوان فیلم برتر مستند این جشنواره معرفی شده و مورد تحسین قرار گرفتند و در کنار 24 فیلم دیگر به جشنواره بین المللی راه طلایی ابریشم چین راه یافتند.
در غیاب دست اندرکاران دو فیلم، نماینده سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو با حضور در مراسم جوایز این دو فیلمساز کشورمان را دریافت کرد.
'رویاهای دم صبح' مستند بلند سینمایی است که در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر و شصت و ششمین دوره جشنواره بین‌ المللی فیلم برلیناله آلمان در بخش مسابقه برگزیده شد، این فیلم تا کنون چندین جایزه معتبر داخلی و خارجی کسب کرده است.
فروشنده هم هفتمین فیلم بلند اصغر فرهادی است که بعد از فیلم‌های گشت 2 ، نهنگ عنبر 2 و خوب، بد، جلف چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران است.
فروشنده به عنوان نماینده ایران در اسکار 2017 به آکادمی اسکار معرفی شد و سرانجام در تاریخ نهم اسفند ماه سال 1395 موفق شد جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را بدست آورد.
416 فیلم به زبان چینی و 588 فیلم به زبان های خارجی از 67 کشور و منطقه راه ابریشم، به جشنواره فوجو ارسال شده بود که در پایان 26 فیلم به عنوان فیلم های برتر به پنجمین جشنواره بین المللی راه ابریشم طلایی انتخاب شدند.
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم راه ابریشم طلایی قرار است سال آینده میلادی در شهر 'شی آن' در شمال غرب چین برگزار شود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: