انتشار: ۲۲:۵۲ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶
مدرس و پژوهشگر تئاتر گفت: نظام دانشگاهی در کشور با نظام و وضعیت فعالیت در هنر بویژه تئاتر تناسب منطقی ندارد.
اردشیر صالح پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بطور کلی تناسب نظام دانشگاهی و بازار کار منطقی و مثبت نیست، تصریح کرد: دانشگاه محل تولید علم است و در جهت منافع جامعه به کار گرفته می شود.
وی افزود: در جهان شرکت های مختلف از پایان نامه های دانشگاهی برای تولیدات جدید بهره می برند و علم را در خدمت جامعه قرار می دهند اما در ایران این اتفاق نمی افتد.
دبیر سی وسومین دوره جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه دانشجویان پس از فارغ التحصیلی رها می شوند، خاطرنشان کرد: افزایش برخی دانشگاه ها که به دانشجو همانند حساب بانکی می نگرند باعث به هم ریختن نسبت دانشجو و بازار کار شده است.
وی اظهار کرد: برخی دانشگاه ها بدون داشتن امکانات از جمله اساتید مجرب و فضای آموزشی به جذب دانشجو می پردازند بی توجه به اینکه بازار کار برای فارغ التحصیلان وجود نخواهد داشت.
نویسنده کتاب «گرامافون و نمایش» با تاکید بر اینکه در آموزش و پذیرش در هنر تئاتر مشکل داریم، اظهار کرد: امکانات و بضاعت آموزشی لازم برای فراگیری تئاتر در رشته های مختلف از جمله آتلیه تمرین، کارگاه، سالن های اجرای دانشجویی وجود ندارد و دانشجویان نیز در پایان دوره آموزشی به راحتی بدون هیچ آزمون و مصاحبه تخصصی فارغ التحصیل می شوند که حاصل کار پراکندگی دانشجویان است.
وی با اشاره به خیل عظیم پذیرش دانشجو و فارغ التحصیلان گفت: پیش بینی های لازم از جمله سالن های مناسب برای اجرای نمایش های دانشجویی پیش بینی نشده و سالن های اصلی نیز فضای مناسبی برای کسب تجربه نیست.
صالح پور تاکید کرد: متولیان فرهنگ و هنر از سوی دولت باید برنامه ریزی های لازم برای این افراد داشته باشد تا در بازار فعالیت تئاتر آشفتگی کم شود.
وی افزود: ضروریست دولت هنر تئاتر را جدی بگیرد و بدون اکتفا به گزارش های آماری نادرست، حمایت لازم را از فارغ التحصیلان کند تا هم برای این قشر رنامه ریزی شده باشد و هم حمایت از بازار کار صورت بگیرد.
برچسب ها: تئاتر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: