انتشار: ۲۲:۳۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶
معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: جشنواره کتاب سال دانشجویی تاثیرگذاری خود را از دست داده و باید اثربخشی بیشتری را در جامعه داشته باشد.
به گزارش تابناک فرهنگی؛ مجید سرسنگی گفت: نمی توان نتیجه کلی و قضاوتی یکسان در مورد تمامی جشنواره ها داشت اما معتقدم جشنواره هایی که تولید جریان، حرکت سازی و فرهنگ سازی می کنند، در زمره حرکت های مطلوب به شمار می روند.
وی ادامه داد: جشنواره هایی که بر اساس عادت فرهنگی برگزار و تبدیل به هدف شده اند، به طور حتم جشنواره های مناسب و مطلوبی در جامعه به شمار نمی آیند.
سرسگی افزود: متاسفانه طی نزدیک به 40 سال گذشته، ارزیابی دقیقی در این زمینه صورت نگرفته تا سره از ناسره به صورت علمی و دقیق مشخص شود و این یک ضعف به شمار می رود.
سرسنگی ادامه داد: البته برگزاری جشنواره کتاب سال دانشجویی، اقدامی به نسبت خوب بوده اما ایراداتی هم دارد از جمله اینکه آیا این جشنواره به اهداف خود می رسد.
وی خاطرنشان کرد: اکنون بحث کتاب و کتابخوانی از مشکلات جدی جامعه است و فرهنگ کتابخوانی را نتوانسته ایم در بین جوانان به عنوان یک عنصر فرهنگی عرضه کنیم.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران یادآور شد: سرانه مطالعات کتاب های غیردرسی دانشجویان و دانش آموزان و حتی شهروندان جامعه اندک است و این امر نشان می دهد که بسیاری از جشنواره های این حوزه کارایی لازم را ندارند.
سرسنگی ادامه داد: هر چند که انتخاب و برگزاری جشنواره کتاب سال دانشجویی اقدامی ارزشمند بوده اما خروجی آن که باید صرف فرهنگ تولید و خواندن کتاب باشد که نیست و اگر هم باشد ضعیف است.
وی تصریح کرد: دست اندرکاران جشنواره کتاب سال دانشجویی باید توجه کنند که خروجی این جشنواره مطابق با اهداف است یا نه و سپس چاره اندیشی کنند.
بیست وچهارمین دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی روز دوشنبه 23 آبان ماه در دانشگاه تهران برگزار شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: