انتشار: ۲۲:۳۳ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶
ابوالحسن داوودی کارگردان سینما معتقد است سینمای مالزی تحت تاثیر هالیوود و سینمای آمریکاست اما تولیدات فیلم ایران به خوبی می تواند در بازار مالزی عرضه شود و مخاطبان این کشور از آن استقبال می کنند.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛وی در کوالالامپور درحاشیه نشست گفتمانی کارگردانان و تولید کنندگان آثار سینمایی ایران و مالزی، اظهار داشت ایران و مالزی می توانند در صنعت سینما همکاری های مشترکی داشته باشند و نشست یک روزه ی گفتمانی کارگردانان و تولیدکنندگان آثار سینمایی دو کشور گامی در این مسیر است.
نشست گفتمانی کارگردانان و تولیدکنندگان آثار سینمایی ایران و مالزی روز شنبه با حضور فعالانی از سینمای دو کشور در محل مرکز ملی توسعه فیلم مالزی (فیناس) در کوالالامپور، برگزار و فیلم 'رخ دیوانه' اثر 'ابوالحسن داوودی' برای سینما دوستان ایرانی نیز به نمایش در آمد.
وی همچنین در سخنانی در مورد سینمای ایران در این نشست گفت: سینمای ایران شرایط متفاوتی را پشت سر گذاشته و در یک دوران، فیلم سازان با سرمایه های خیلی محدود به عنوان تهیه کنندگان تک محصولی در این عرصه فعالیت داشته اند و با نمایش اثر خود و درآمد حاصله به دنبال تولید محصول جدید می رفتند.
داوودی در بخشی از این سخنان افزود: شکل گیری نهادی به عنوان تهیه کنندگان مستقل ناشی از خواست کارگردانانی بود که درپی آن بودند که به شکل حرفه ای فیلم تهیه کنند و با قواعد تنظیمی همسویی نداشتند.
وی یادآور شد از دهه ی 2000 میلادی به بعد تعداد 21 نفر از کارگردانان حرفه ای که در کانون کارگردانان سینمای ایران فعالیت داشتند نسبت به تاسیس شرکت 'سینما گستر' مبادرت کردند که وجوه مختلف تولید،توزیع و نمایش فیلم را در این شرکت برنامه ریزی و به شکل تعاونی در آن سهیم شدند.
کارگردان فیلم رخ دیوانه افزود سال های اخیر، خیلی از تهیه کنندگان سنتی و تک محصولی که امکان بیشتری داشتند، سعی کردند با تاسیس دفاتر خود علاوه بر تولید، پخش و نمایش فیلم را به آن اضافه کنند و با خریدن تعدادی از سینماها و دفاتر پخش سعی کردند که شرکت های کوچکی را به شکل جداگانه ایجاد کنند و آنها هر یک مسیر جداگانه ای را در صنعت سینمایی ایران دنبال کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: