انتشار: ۱۶:۴۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگران گران قیمت دنیا گردشگران تفریحی هستند و باید برای این گردشگری سرمایه گذاری کنیم چون جاذبه های تاریخی فرهنگی برای جذب گردشگر به تنهایی کافی نیستند.
به گزارش تابناک فرهنگی، علی اصغر مونسان روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره جامعه هتل داران کشور افزود: جاذبه های تفریحی دلیل ماندگاری بیشتر گردشگران و گردشگر مالی افزون تر است.
وی گفت: مثلا متوسط اقامت یک گردشگر خارجی در یزد یک روز است زیرا بعد از دیدن بافت تاریخی، تفریحی برای ماندن در شهر ندارند، بنابراین منافع مالی آن چنانی حاصل نمی شود.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: باید در زمینه پروژه های محرک گردشگری نظیر امکانات تفریحی و رفاهی سرمایه گذاری کنیم، راهی که پس از امارات متحده عربی و ترکیه، کشورهای همسایه چون ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکمنستان نیز آن را دریافته اند.
وی ادامه داد: تعداد هتل های استاندارد بین المللی کشور انگشت شمار است.
معاون رییس جمهوری افزود: تعداد هتل های استاندارد بین الملل در ایران انگشت شمار است، با این حال مشکل ما کمبود هتل نیست زیرا با توجه به تحقیقات صورت گرفته، عمده گردشگر ان ما زیارتی و بدنبال هتل هایی با ستاره های پایین هستند.
مونسان عنوان کرد: سه درصد هتل های کشور پنج ستاره هستند و نسبت به هتل های پنج ستاره کشورهای همسایه وضعیت مطلوبی ندارند، باید بتوانیم هم کیفیت را بالا ببریم و هم قیمت را کاهش دهیم تا رقابت پذیر باشیم .
وی افزود: ظرفیت های کشور را حتی به هموطنان خوب معرفی نکرده ایم و در تبلیغات خارجی ناموفق بوده ایم طوری که یکی از مسوولان چین به من گفت که تصور می کند ما ایرانی ها مثل عربستانی ها در صحرا زنگی می کنیم.
مونسان ادامه داد: ایران مسیرهای گردشگری و بسته های گردشگری تعریف شده ندارد، در سفر اخیرم به مالزی ما را در مقابل کارخانه شکلات سازی متوقف کردند با وجود اینکه گفتیم ما خریدی نداریم اما این مسیر تعریف شده این تور است و باید 50 دقیقه در مقابل این کارخانه توقف داشته باشیم و بدین وسیله همسفران ما مجبور به انجام میزان زیادی خرید شدند.
رییس سازمان میراث فرهنگی افزود: اکنون جامعه هتل داران به بخش خصوصی باید به ساماندهی موضوع اقامت گردشگران کمک کند و همه بداینم که ایجاد گردشگر و جذب گردشگر مهمتر از همه مسایل موجود در فضای گردشگری کشور است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: