انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یکی از ویژگی های مراسم یوم الله 13 آبان امسال را پاسخی به لفاظی ها و یاوه گویی های دولت ترامپ دانست و گفت: ستیز با آمریکا ستیز جغرافیایی نیست.
به گزارش تابناک فرهنگی، نصرت الله لطفی روز سه شنبه در نشست خبری اعلام برنامه های 13 آبان که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، ضمن بیان ویژگی های مراسم امسال در مقابل لانه جاسوسی آمریکا از حضور سه هزار و 500 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار خبر داد.
وی از یوم الله 13 آبان به عنوان یک رویداد ملی یاد کرد و گفت: 13 آبان یک مقوله سیاسی و جناحی و مقطعی نیست، بلکه یک وظیفه و باور دینی است و همانگونه که هدف پیامبران مبارزه با استکبار بوده ودر آموزه های دینی بر آن تاکید شده، استکبارستیزی یک اصل از اصول محکم نظامی اسلامی است که هرگز تغییر نمی کند.
لطفی از ضرورت حفظ روحیه استکبارستیزی در میان تمام اقشار با همه گرایش ها و سلیقه های سیاسی یاد کرد و گفت: همواره مواضع خصمانه ایالات متحده علیه ایران وجود دارد و با تغییر دولت های آمریکا نیز شاهد وحدت جمهوری خواهان و دموکرات ها برای حفظ این مواضع ضد ایرانی هستیم.
وی با استناد به آیه 256 سوره بقره، مقدمه تمسک به حبل الله را ایمان به خدا و کافر شدن به طاغوت دانست و از آمریکا به عنوان مظهر کامل شیطان بزرگ در این روزگار یاد کرد و گفت: یک فرد انقلابی و دیندار غیرممکن است استکبارستیز نباشد و آمریکا به عنوان طاغوت اعظم و مصداق کامل استکبار است.

** تفاوت ستیز فرهنگی و ستیز جغرافیایی
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لازمه حضور پرشور و انقلابی جوانان و نوجوانان در مراسم 13 آبان را آگاهی و بصیرت دانست و گفت: استکبارستیزی برای مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم است و ستیز با آمریکا به معنای ستیز جغرافیایی نیست بلکه یک ستیز فرهنگی است که در آمریکا چنین فرهنگی نهفته است و یک گروه حداقلی می خواهند فکر و سلطه خود را به جهان تحمیل کند و ملاک ما نپذیرفتن سلطه مستکبرانه ایالات متحده و نه مردم آمریکاست.
وی گزارشی از ظلم ها و خیانت های آمریکا در حق مردم ایران ارائه کرد و به مطالبی از جمله کودتای 28 مرداد سال 1332، کشتار دانش آموزان در سال 57، تشویق صدام برای حمله به ایران، پشتیبانی از تمام مخالفان جمهوری اسلامی، اعمال تحریم های ظالمانه، تلاش برای ایجاد ایران هراسی و همچنین مقابله با پیشرفت های هسته ای ایران و به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای اشاره کرد و گفت که این موارد مصادیقی از روح سلطه طلبی و استکباری آمریکاست.

** تجلی غیرت انقلابی و پاسخی به لفاظی های اخیر آمریکا
لطفی از مراسم یوم الله 13 آبان به عنوان تجلی غیرت انقلابی و طنین شعار استکبارستیزی یاد کرد و گفت: شعار مرگ بر آمریکا در واقع شعار مرگ بر فرهنگ آمریکایی با تفکر سلطه طلبی است و با توجه به لفاظی های شدید و شیطنت ها و کینه توزی های اخیر دولت آمریکا، مراسم امسال پاسخی به این لفاظی ها خواهد بود.
وی به برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار در بیش از هزار نقطه از کشور خبر داد و گفت: با توجه به این که در آستانه اربعین حسینی هستیم و بسیاری از مردم در راهپیمایی نجف تا کربلا حضور خواهند داشت، در مرزهای خروجی چهارگانه و موکب های مستقر در عراق برنامه هایی اجرا خواهد شد و هیات های مذهبی با پرچم حسینی حضور خواهند داشت.

** تدریس خصوصی جغرافیا به ترامپ
لطفی یکی از برنامه های امسال را تشکیل پویش دانش آموزان برای تدریس خصوصی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد و گفت: یکی از صفحات مربوط به کتاب جغرافیا که به معرفی خلیج فارس اختصاص دارد، در این مراسم از سوی دانش آموزان ارائه خواهد شد.

** همه ما سپاهی هستیم
وی یکی دیگر از ویژگی های مراسم امسال را طرح شعار «ما همه سپاهی هستیم» دانست و گفت: اخیرا ترامپ و کنگره آمریکا ضمن تشدید تحریم ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تحریم هایی را وضع کرده و همه باید بدانند که هر ایرانی یک پاسدار است و همه مردم با افتخار اعلام می کنند که سپاهی هستند و یکی از شعارهای 13 آبان این است که آمریکا باید بداند که با یک کشور 80 میلیونی طرف است که همه آن ها سپاهی هستند.

** حضور سه هزار و 500 خبرنگار
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در ساعت هشت شنبه 13 آبان خبر داد و گفت: مراسم امسال از ساعت 9 و 30 دقیقه در مقابل لانه جاسوسی آغاز می شود و سه هزار و 500 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار این مراسم را پوشش خواهند داد.
به گفته لطفی علاوه بر حضور 500 خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی در تهران، 110 خبرنگار و عکاس خارجی حضور دارند که از آمریکا نیز سه شبکه حاضر است و از کشورهای چین، ژاپن و لبنان نیز این مراسم را پوشش می دهند.
لطفی با بیان این که در سال آینده برنامه های استکبارستیزی ویژه در کشورهای خط اول مقاومت اجرا خواهد شد، به تشریح جزئیات برگزاری مراسم روز ملی استکبارستیزی در موکب های پیاده روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا پرداخت و گفت: سخنران مراسم تهران علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی خواهد بود و در شهرهای مشهد، قم و اصفهان نیز عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران سخنرانی می کنند.

** در افشای چهره آمریکا کوتاهی کرده ایم
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسخ  مبنی بر برنامه های این شورا در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب با موضوع استکبارستیزی و افشای چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی گفت: همه ما کم کاری کرده ایم. یعنی مسئولانی که در حوزه های مربوطه مسئولیت داشته اند، بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی کوتاهی کرده اند.
وی افزود: بعد از سه دهه از شهادت آیت الله شهید بهشتی در هفتم تیر، رهبر معظم انقلاب فرمود که بهره کافی را از آرمان شهدا نبرده ایم و روشنگری لازم را برای جنایت های منافقین نداشته ایم و در افشای چهره حقوق بشری آمریکا کوتاهی کرده ایم.
لطفی به عنوان نمونه از اسناد لانه جاسوسی و ضرورت انتشار آن برای مردم با سفارش رهبر معظم انقلاب یاد کرد و گفت: از سال 58 تاکنون اسناد لانه جاسوسی در آرشیو کتابخانه هاست در حالیکه باید در کتاب های مدارس گنجانده شود، به ویژه با توجه به اینکه 50 درصد از جوانان زیر 30 سال هستند و دوران انقلاب را درک نکرده اند.
وی همچنین گفت: وزارت آموزش و پرورش و علوم و همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این زمینه کوتاهی داشته و دو سال پیش این شورا پس از سخنان رهبر معظم انقلاب برای افشای چهره واقعی حقوق بشر آمریکا برنامه هایی را تدوین و راهبردهایی را مشخص کرد و در قطعنامه 13 آبان امسال این مطالب به عنوان یک خواسته به حق مورد تاکید قرار گرفته است.

** برنامه های فرهنگی 13 آبان
لطفی در ادامه از سایر برنامه های یوم الله 13 آبان سخن گفت و به مواردی همچون نمایش آثار باقیمانده لاشه هلکوپترهای سرنگون شده آمریکا در صحرای طبس در محل لانه جاسوسی، انتشار ویژه نامه دانش‌آموزی و دانشجویی پیرامون موضوع سیزدهم آبان و شهدای دانشجو و دانش آموز، برگزاری نشست‌‌های دانشجویی و کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها در خصوص موضوع استکبار‌ستیزی و قرائت وصیتنامه های دانش آموزان شهید در مدارس کشور اشاره کرد.
برگزاری نمایشگاه بصیرت و نمایشگاه عکس با موضوع استکبار ستیزی، اکران فیلم یتیم خانه ایران و فیلم های برگزیده جشنواره عمار در مدارس کشور، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان چرا مرگ بر آمریکا، برگزاری میزگرد دانشجویی در لانه جاسوسی سابق آمریکا و تدارک امکان بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از نمایشگاه ادوات جاسوسی آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی از دیگر برنامه هایی است که در این ایام به مناسبت 13 آبان اجرا می شود.
یوم‌الله سیزدهم آبان که در تقویم کشور به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی معرفی شده، سه برگ سرنوشت ساز از تاریخ انقلاب اسلامی را در خود جا داده است.
سیزدهم آبان سال 1343 حضرت امام خمینی(ره) به جرم دفاع از شرافت و کرامت انسانی و استقلال ایران و مخالفت با لایحه ننگین و استعماری کاپیتولاسیون و برده‌داری نوین آمریکا از سوی رژیم ستمشاهی تبعید شدند.
سیزدهم آبان سال 1357قیام دانش‌آموزان انقلابی معترض به ظلم و فساد رژیم شاه و دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران به دستور آمریکا توسط گارد دژخیمان رژیم طاغوت در مقابل دانشگاه تهران به خاک وخون کشیده شد.
سیزدهم آبان سال 1358 در سالگرد شهدای دانش آموز، حماسه ای شکل گرفت و دانشجویان پیرو خط امام، پرچم عزت و افتخار حسینی را برافراشتند و سفارتخانه آمریکا را که به محلی برای جاسوسی و توطئه علیه انقلاب اسلامی تبدیل شده بود، به تسخیر درآوردند و روزنه نفوذ دولت آمریکا را بستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: