انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
معاون سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در دولت یازدهم حضور گردشگران خارجی به ویژه اتباع اروپایی و آمریکایی در ایران، 100 درصد رشد داشته است.
مرتضی رحمانی موحد روز سه شنبه در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه تابناک فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری افزود: تا قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، 30 درصد در حوزه گردشگری رشد وجود داشت که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، حضور گردشگران خارجی در ایران رشد 100 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه بازار هدف ایران در حوزه گردشگری، بیشتر جذب گردشگران کشورهای همسایه و اسلامی برای بازدید از اماکن مذهبی و زیارتی بوده است، اظهار کرد: این هدف با وجود تنش های منطقه ای امکان پذیر نشد و ما تمرکز خود را بر حضور گردشگران اروپایی و آمریکایی معطوف کردیم.
رحمانی ادامه داد: در دولت یازدهم اتفاقات خوبی رقم خورد که از آن جمله می توان به تبدیل گردشگری به مطالبه عمومی و منافع ملی، ارتقای حوزه گردشگری از شهرها به روستاها و تاسیس اقامتگاههای بومی در روستاها اشاره کرد.
معاون سابق سازمان گردشگری و میراث فرهنگی اضافه کرد: در دولت یازدهم، همگرایی و هماهنگی بین بخشی در عرصه مدیریتی به وجود آمد و 700 تا 800 پروژه نیمه تمام نیز تعیین تکلیف شد.
وی با اشاره به چالش ها و مشکلات موجود در حوزه گردشگری گفت: برای رفع مشکلات در این حوزه باید برنامه محور حرکت کنیم و قوانین مناسب برای اعمال حاکمیت به منظور اجرای سیاست ها اعمال شود.
رحمانی تصریح کرد:ب ازاریابی و تبلیغات بین المللی منطقه ای نیز در ارتقا و توسعه گردشگری تاثیرگذار است و ضرورت دارد بخش خصوصی به صورت حرفه ای و توانمند در این عرصه وارد شود.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور 940 رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: